>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Biçim Tasarım İlişkisi ICM321 Seçmeli Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Deniz DEMİRARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İşlev ve form ilişkisini değerlendirir.
1) İşlev ve form ilişkisini değerlendirir.
1) İşlev ve form ilişkisini değerlendirir.
1) İşlev ve form ilişkisini değerlendirir.
1) İşlev ve form ilişkisini değerlendirir.
1) İşlev ve form ilişkisini değerlendirir.
2) İşlev ve form analizi yapar.
2) İşlev ve form analizi yapar.
2) İşlev ve form analizi yapar.
2) İşlev ve form analizi yapar.
2) İşlev ve form analizi yapar.
2) İşlev ve form analizi yapar.
3) İşlev ve biçimi bütünleştirir
3) İşlev ve biçimi bütünleştirir
3) İşlev ve biçimi bütünleştirir
3) İşlev ve biçimi bütünleştirir
3) İşlev ve biçimi bütünleştirir
3) İşlev ve biçimi bütünleştirir
4) Üç boyutlu plastik değeri yüksek tasarımlar düzenler.
4) Üç boyutlu plastik değeri yüksek tasarımlar düzenler.
4) Üç boyutlu plastik değeri yüksek tasarımlar düzenler.
4) Üç boyutlu plastik değeri yüksek tasarımlar düzenler.
4) Üç boyutlu plastik değeri yüksek tasarımlar düzenler.
4) Üç boyutlu plastik değeri yüksek tasarımlar düzenler.
5) Algı kuramları, tasarım prensipleri ve tasarım konseptleri arasındaki ilişkileri anımsar.
5) Algı kuramları, tasarım prensipleri ve tasarım konseptleri arasındaki ilişkileri anımsar.
5) Algı kuramları, tasarım prensipleri ve tasarım konseptleri arasındaki ilişkileri anımsar.
5) Algı kuramları, tasarım prensipleri ve tasarım konseptleri arasındaki ilişkileri anımsar.
5) Algı kuramları, tasarım prensipleri ve tasarım konseptleri arasındaki ilişkileri anımsar.
5) Algı kuramları, tasarım prensipleri ve tasarım konseptleri arasındaki ilişkileri anımsar.
6) Tasarladığı üç boyutlu modelleri tartışır.
6) Tasarladığı üç boyutlu modelleri tartışır.
6) Tasarladığı üç boyutlu modelleri tartışır.
6) Tasarladığı üç boyutlu modelleri tartışır.
6) Tasarladığı üç boyutlu modelleri tartışır.
6) Tasarladığı üç boyutlu modelleri tartışır.
7) Tasarladığı üç boyutlu modelleri sunar.
7) Tasarladığı üç boyutlu modelleri sunar.
7) Tasarladığı üç boyutlu modelleri sunar.
7) Tasarladığı üç boyutlu modelleri sunar.
7) Tasarladığı üç boyutlu modelleri sunar.
7) Tasarladığı üç boyutlu modelleri sunar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek        
1 Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek Yüksek      
1               Yüksek      
1 Yüksek       Yüksek            
2 Orta                    
2 Yüksek Orta                  
2           Yüksek          
2                      
2           Yüksek          
2                      
3                      
3                      
3                      
3                      
3                      
3                      
4                      
4                      
4                      
4                      
4                      
4                      
5                      
5                      
5                      
5                      
5                      
5                      
6                      
6       Yüksek              
6 Orta                    
6                      
6                      
6                      
7                      
7                 Yüksek Yüksek  
7               Orta      
7     Orta   Orta            
7           Yüksek          
7                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Önerilen destekleyici ders yok.

Dersin İçeriği

Tasarım yöntemleri, kavram (konsept) geliştirme ve bunların biçimlenişe etkileri dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) BİÇİM KAVRAMI
2) BİÇİMİ OLUŞTURAN UNSURLAR
3) İŞLEV FORM İLİŞKİSİ
4) İŞLEV VE FORM ARAYIŞ YÖNTEMLERİ
5) ÜÇ BOYUTTA FORM ARAYIŞI
6) ÜÇ BOYUTTA FORM ARAYIŞI
7) ÜÇ BOYUTTA FORM ARAYIŞI
8) ARA SINAV
9) Algı kuramları, tasarım prensipleri ve tasarım konseptleri
10) Algı kuramları, tasarım prensipleri ve tasarım konseptleri
11) ÜÇ BOYUTLU MODEL TASARIMI
12) ÜÇ BOYUTLU MODEL TASARIMI
13) ÜÇ BOYUTLU MODEL TASARIMI
14) ÜÇ BOYUTLU MODEL TASARIMI
15) ÜÇ BOYUTLU MODEL TASARIMI
16) FİNAL SINAVI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Model Yapma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte