>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Tasarımı | MIM441 | Zorunlu | Lisans | 4 | Güz | 4 |
Öğr. Gör. (31.m) Esra BALCI
Doç. Dr. Neslihan TÜRKMENOĞLU BAYRAKTAR
Dr. Öğr. Üyesi Emre KİSHALI
Dr. Öğr. Üyesi Nurdan KUBAN
1) Analitik düşünme becerisi geliştirir.
2) Tarihi çevre ve yapıyı anlama, değerlendirme, kuramsal olarak düşünebilme, bunu teknik olarak ifade edebilme becerisi geliştirir.
3) Teknik ve mimari bilgileri, tarihi yapı üzerinde uyarlar.
4) Koruma etkinliği çerçevesinde restitüsyon ve koruma projeleri yapar.
5) Tarihi çevrede yeni yapı yapma konusunu yorumlar.
6) Tarihi çevre analizi yapar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | ||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Korunmaya değer bir anıtsal veya sivil mimarlık örneğinin gruplar oluşturarak, dönemleme projesini hazırlama, koruma ve yeniden kullanım sorunlarını tartışma, kuramsal olarak koruma konusunun ulusal ve uluslararası sürecini ve güncel durumunu değerlendirme, çalışılan tarihi yapı için restorasyon projesi hazırlama.
1) Anlatım
2) Tartışma
3) Grup Çalışması
4) Örnek Olay
5) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte