>

Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Tasarımı

Mimarlık

Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Tasarımı MIM441 Zorunlu Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. (31.m) Esra BALCI
Doç. Dr. Neslihan TÜRKMENOĞLU BAYRAKTAR
Dr. Öğr. Üyesi Emre KİSHALI
Dr. Öğr. Üyesi Nurdan KUBAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Analitik düşünme becerisi geliştirir.
2) Tarihi çevre ve yapıyı anlama, değerlendirme, kuramsal olarak düşünebilme, bunu teknik olarak ifade edebilme becerisi geliştirir.
3) Teknik ve mimari bilgileri, tarihi yapı üzerinde uyarlar.
4) Koruma etkinliği çerçevesinde restitüsyon ve koruma projeleri yapar.
5) Tarihi çevrede yeni yapı yapma konusunu yorumlar.
6) Tarihi çevre analizi yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta   Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek   Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Orta
6 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Korunmaya değer bir anıtsal veya sivil mimarlık örneğinin gruplar oluşturarak, dönemleme projesini hazırlama, koruma ve yeniden kullanım sorunlarını tartışma, kuramsal olarak koruma konusunun ulusal ve uluslararası sürecini ve güncel durumunu değerlendirme, çalışılan tarihi yapı için restorasyon projesi hazırlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma, ders hakkında içerik, beklenti ve yorumların tartışılması
2) Teori: Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli Uygulama: Rölövelerin revizyonu
3) Teori: Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, Uygulama: Bozulma analizinin revizyonu
4) Teori: Anıtlarda bozulmaya neden olan etmenler, Uygulama: Analitik etüdler ve restitüsyon için hazırlık
5) Teori: Koruma çalışmaları ön hazırlıkları, Uygulama: Restitüsyon projesinin hazırlığı hakkında değerlendirmeler
6) Teori: Koruma projesinin hazırlanması, Uygulama: Restitüsyon projesinin değerlendirmesi, planlar
7) Teori: Restorasyon teknikleri, Uygulama: Restitüsyon projesinin değerlendirmesi, kesitler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Teori: Yapı malzemesi koruma teknik ve yöntemleri, Uygulama: Restitüsyon projesinin değerlendirmesi, görünüşler, detaylar
10) Teori: Tarihi çevre koruma, kuram ve örnekler, Uygulama: Restorasyon projesinin hazırlığı hakkında değerlendirmeler, yeniden kullanım ve ek yapı konusunda tartışmalar
11) Teori: Arkeolojik alanların korunması, Uygulama: Restorasyon projesinin değerlendirmesi, planlar
12) Teori: Kültür varlıklarının korunması ile ilgili ulusal/uluslararası örgütlenme, Uygulama: Restorasyon projesinin değerlendirmesi, kesitler
13) Teori: Koruma ile ilgili ulusal/uluslar arası kararlar, tüzükler, Uygulama: Restorasyon projesinin değerlendirmesi, görünüşler
14) Teori: Genel değerlendirme, tekrarlar, tartışmalar, yerinde inceleme, Uygulama: Final teslimi öncesinde son değerlendirmelerin yapılması
15) Final tesliminden önce son değerlendirmeler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Grup Çalışması
4) Örnek Olay
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Uygulama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte