>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel Tasarım MIM103 Zorunlu Lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sonay AYYILDIZ
Doç. Dr. Mehtap ÖZBAYRAKTAR
Öğr. Gör. Kamile ÖZTÜRK KÖSENCİĞ
Öğr. Gör. Emine ZEYTİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel tasarım elemanlarını tanımlar.
2) Temel tasarım ilkelerini tanımlar.
3) Temel tasarım kavramlarını, mimarlık ve plastik sanatlar arasında karşılaştırmasını yaparak analiz eder.
4) Analiz ettiği tasarım öğe ve elemanları üzerinden iki ve üç boyutlu tasarımlar yapar.
5) Kavramlar üzerinden geliştirdikleri tasarımları grup içinde tartışarak ve yeniden analiz ederek birlikte çalışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta
4 Yüksek Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta Düşük
5 Düşük Orta Orta Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Temel tasar öğelerinin tanımı: Nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, şekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler: Yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik, saydamlık. Biçim –zemin ilişkileri, biçim –zemin anlatımları. Temel tasarım ilkelerinin tanıtımı: Bakışım, egemenlik, ritm ve tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, denge, birlik. Metafor, optik ve transformasyon-deformasyon kavramlarının örnekler üzerinde irdelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve dersin tanıtımı
2) Tasarım, Kompozisyon Temel tasarım ilkeleri : Bakışım, egemenlik, ritm ve tekrar, uyum , zıtlık, koram, denge,birlik. Resim kağıdına uygulama alanının çizimi
3) Nokta- çizgi-yön
4) Düzlem- Hacim- Şekil- Biçim - Mekan (2 boyutlu uygulama)
5) Düzlem- Hacim- Şekil ve Biçim - Mekan ( 3 boyutlu uygulama)
6) Ölçü- ölçek- oran- orantı- aralık- modül- tekrar (2 boyutlu uygulama) Gestalt
7) Ölçü- ölçek- oran- orantı- aralık- modül- tekrar ( 3 boyutlu uygulama)
8) Doku (2 boyutlu uygulama)
9) Doku (3 boyutlu uygulama)
10) Renk , hareket, ışık, gölge
11) Transformasyon, deformasyon
12) Transformasyon- Deformasyon
13) Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler: Yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik, saydamlık. Biçim –zemin ilişkileri, biçim –zemin anlatımları. Metafor
14) Metafor
15) Metafor
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Tartışma
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Alıştırma ve Uygulama
8) Alıştırma ve Uygulama
9) Alıştırma ve Uygulama
10) Model Yapma
11) Model Yapma
12) Model Yapma
13) Grup Çalışması
14) Grup Çalışması
15) Grup Çalışması
16) Problem Çözme
17) Problem Çözme
18) Problem Çözme
19) Proje Temelli Öğrenme
20) Proje Temelli Öğrenme
21) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Uygulama Notunun Başarıya Oranı

8

70%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte