>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mimari Çevre Analizi MIM259 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Deniz GERÇEK KURT
Dr. Öğr. Üyesi (DOÇ. DR) BÜLENT DOĞAN
Öğr. Gör. Esra ERES YALÇIN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Üretim ilişkilerinin belirlediği iktisadi, toplumsal, harsi, ekolojik ve hukuki “çevrelerin” son yansıması ve ürünü olarak “mimari çevre”yi tanır.
1) Üretim ilişkilerinin belirlediği iktisadi, toplumsal, harsi, ekolojik ve hukuki “çevrelerin” son yansıması ve ürünü olarak “mimari çevre”yi tanır.
2) Mimari çevrenin üretim ilişkileri temelinde farklı coğrafyalardaki evrim sürecini tanır.
2) Mimari çevrenin üretim ilişkileri temelinde farklı coğrafyalardaki evrim sürecini tanır.
3) Farklı coğrafyalarda farklı evrim sürecinden geçen fiziksel mekan düzenleme ve nedenlerini açıklar.
3) Farklı coğrafyalarda farklı evrim sürecinden geçen fiziksel mekan düzenleme ve nedenlerini açıklar.
4) Dünya ve Türkiye ölçeğinde mimari çevre örneklerini tanır
4) Dünya ve Türkiye ölçeğinde mimari çevre örneklerini tanır
5) Mimari çevrenin ihtiyaç, teknik, teknoloji ve malzeme temelinde analizi yapar.
5) Mimari çevrenin ihtiyaç, teknik, teknoloji ve malzeme temelinde analizi yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1                    
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2                    
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3                    
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4                    
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5                    
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Estetik, mimari psikoloji, çevre psikolojisi, inovatif tasarım disiplinlerini mimari çevre analiz araçları olarak kullanarak aşağıdaki soruların cevapları bulunmaya çalışılacaktır: Mimari yapı ya da yapı topluluklarını kullanıcılarının dikkati nasıl çekilebilir?Mimarlığın kullanıcılar üzerinde gerçek zaman deneyimlerine etkisi nedir?Mimari çevrenin bütünlüğü var mı?Bu mimari çevre keşfedilme merakı uyandırıyor mu?Kullanıcılar tasarımın çeşitliliği ve karmaşıklığından haz duyuyor mu?Tasarım kullanıcılara yeni kullanım icatlarına teşvik ediyor mu?Kullanıcılar bu çevrede gerilimlerden kaçmayı başarabiliyor mu?Tasarım sağlıklı bir toplumsal etkileşimi teşvik ediyor mu?Tasarım toplumsal ortaklık duygusunu pekiştiriyor mu?

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte