>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İnsan Eylem Mekan MIM162 Seçmeli Lisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mehtap ÖZBAYRAKTAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) insan ölçüleri - mekan-eylem-donatı kavramlarını açıklayabilecek, aralarındaki ilişkiyi kurabilecektir.
2) İnsan-eylem-mekan- donatı ilişkisi bağlamında, bir konutu analiz edebilecek ve düzenleyebilecektir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek       Yüksek Yüksek  
2                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

İnsan boyutları, insanın antropometrik ölçülerinin mimarlıkta kullanılması; İnsan gereksinmeleri; İnsan-çevre ilişkileri; İnsan-donatı bağlamında ergonomi; Mekan, mekan düzenleme ilkeleri; İnsan-eylem-mekan-donatı ilişkisinin konutun mekanları üzerinde incelenmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) İnsan, ölçü-ölçek-eylem- donatı, mekan, insan ve mekan ilişkisi
2) İnsan, ölçü-ölçek-eylem- donatı, mekan, insan ve mekan ilişkisi
3) İnsan ölçüleri, insan ölçülerinin mimarlıkta kullanılması, antropometri Human dimensions,to use of human anthropometric dimensions in architecture, antropometry
4) İnsan- çevre ilişkileri (Çevre ile ilişkili kavramlar)
5) İnsan donatı bağlamında ergonomi
6) Mekan, mekan kompozisyonu, mekan bileşen ve öğeleri
7) Seçilen yapı tipinin kullanıcı profili, tasarım ilkeleri, eylemler, fonksiyon diyagramları, donatı bağlamında araştırılması ve sunumu
8) Seçilen yapı tipinin kullanıcı profili, tasarım ilkeleri, eylemler, fonksiyon diyagramları, donatı bağlamında araştırılması ve sunumu
9) Seçilen yapı tipinin kullanıcı profili, tasarım ilkeleri, eylemler, fonksiyon diyagramları, donatı bağlamında araştırılması ve sunumu
10) Seçilen yapı tipinin kullanıcı profili, tasarım ilkeleri, eylemler, fonksiyon diyagramları, donatı bağlamında araştırılması ve sunumu
11) ara sınav
12) Daha önce araştırılan bina tipine ait bir yapının seçilmesi; binaya ait özelliklerin (tarihi, tasarım ilkeleri, eylemler- mekanlar, Kullanılan donatılar) araştırılması, yerinde tespiti ve analizi
13) Daha önce araştırılan bina tipine ait bir yapının seçilmesi; binaya ait özelliklerin (tarihi, tasarım ilkeleri, eylemler- mekanlar, Kullanılan donatılar) araştırılması, yerinde tespiti ve analizi
14) Daha önce araştırılan bina tipine ait bir yapının seçilmesi; binaya ait özelliklerin (tarihi, tasarım ilkeleri, eylemler- mekanlar, Kullanılan donatılar) araştırılması, yerinde tespiti ve analizi
15) Daha önce araştırılan bina tipine ait bir yapının seçilmesi; binaya ait özelliklerin (tarihi, tasarım ilkeleri, eylemler- mekanlar, Kullanılan donatılar) araştırılması, yerinde tespiti ve analizi
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte