>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kent Konut ve Mimarlık | MIM255 | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Elif Yeşim KÖSTEN
Arş. Gör. Senem MÜŞTAK SEVİNDİK
1) Kent, konut ve mimarlığa ilişkin gelişmeleri ve ilişkileri kavrayabilme; ilgili kuram
ve söylemleri anlayabilme, irdeleyebilme.
2) 2. Konut olgusunu çok boyutlu olarak ele alabilme, mimarlık pratiğindeki uygulamalarla
bütünleştirerek yorumlayabilme ve tasarım sürecinde kullanabilme, yeni bilgiler
oluşturabilme.
3) Bu alanda edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla
değerlendirebilme.
4) Çevresel tasarım ve diger disiplinlerden edilinilen bilgileri bir araya getirme, yeni
bilgiler oluşturma ve yorumlama
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Kent ve kentsel mekâna ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve bu yaklaşımların mimari ile ilişkilerinin irdelenmesi: Mimarlık/kentsel tasarım/peyzaj arakesitindeki ilişkiler; bina/kentsel mekân ilişkisi bağlamında peyzaj; binaların kentsel rolü ve bu bağlamdaki kentsel tipolojileri; kente ve kentsel mekâna katkıları; kentsel doku; kentsel dokunun evrimleşmesi ve değişimi; yer/yerel/bağlam; kentsel doku elemanları/ süreklilik/ kesinti/tipolojik ve morfolojik ilişkiler; kentsel mekânın çözümlenmesi/tasarımı; kentsel mekânda kamusal-özel diyalektiği; sosyal ve kültürel boyut gibi benzer ve karşıt kavramların tartışılması ve kentlerdeki karşılıklarının aranması.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte