>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sinemada Mimari Mekân MIM477 Seçmeli Lisans 4 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Nevnihal ERDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1.Mimarlık ve sinema arasındaki etkileşim,mekan tasarımı açısından nasıl ele alınıra ilişkin bilgi edinilir
2) 2.Öğrencilerin,İki sanat dalının yöntemleri ve bakış açılarının birbirini nasıl etkilediklerini kavrar
3) Sinemanın görsel gücünden, gerçeğe yakın mekan duygusu verebilme yeteneğinden ve yarattığı mekanal alternatiflerden mimari mekan tasarımına etki edecek girdileri çıkarma becerileri kazanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

-Mimarlıkte ve sinemada mekan kurgusunun açıklanması -Mimarlığa vurgu yapan filimlerin mekan analizleri ve değerlendirme kriterleri -Filmlerin ; mimari mekan tasarımı, kurgusu, vizyonu ve estetik katkıları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sinemada ve mimarlıkta mekan kurgusu
2) Mimarlığı irdeleyen filmlerin değerlendirme kriterleri
3) Değerlendirme Kriterleri 1: Mekan Kurgusu
4) Değerlendirme Kriterleri 2.Tasarımsal yenilik ve buluşlar
5) Değerlendirme Kriterleri 3 Gerçek yaşama dair verilen ilham
6) Değerlendirme Kriterleri 4 Teknolojik yenilikler
7) Değerlendirme Kriterleri 5 Mekansal avangardizm (öncü fikir)
8) Değerlendirme Kriterleri 6 Düşsel kurgu zenginliği
9) Arasınav
10) Değerlendirme Kriterleri 7 Vizyon(mekânsal ve uzama dair
11) Değerlendirme Kriterleri 8 Tasarım bilgisini yükseltecek fantezi
12) Değerlendirme Kriterleri 9 Yeni ve farklı yaşamlara ve dünyalara dair farklı fikirler
13) Değerlendirme Kriterleri 10 Mekân kurgusuna dair sanatsallık ve estetik fikirler-görgüler-buluş ve yenilikler.
14) Öğrencilerin seçilen filmleri mimari mekan açısından analiz etmesi
15) Öğrencilerin seçilen filmleri mimari mekan açısından analiz etmesi
16) Öğrencilerin seçilen filmleri mimari mekan açısından analiz etmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Anlatım
5) Anlatım
6) Anlatım
7) Soru-Cevap
8) Soru-Cevap
9) Soru-Cevap
10) Soru-Cevap
11) Soru-Cevap
12) Soru-Cevap
13) Tartışma
14) Tartışma
15) Tartışma
16) Tartışma
17) Tartışma
18) Tartışma
19) Gösteri
20) Gösteri
21) Gösteri
22) Gösteri
23) Gösteri
24) Gösteri
25) Grup Çalışması
26) Grup Çalışması
27) Grup Çalışması
28) Grup Çalışması
29) Grup Çalışması
30) Grup Çalışması
31) Beyin Fırtınası
32) Beyin Fırtınası
33) Beyin Fırtınası
34) Beyin Fırtınası
35) Beyin Fırtınası
36) Beyin Fırtınası
37) Örnek Olay
38) Örnek Olay
39) Örnek Olay
40) Örnek Olay
41) Örnek Olay
42) Örnek Olay
43) Bireysel Çalışma
44) Bireysel Çalışma
45) Bireysel Çalışma
46) Bireysel Çalışma
47) Bireysel Çalışma
48) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte