>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bitirme Çalışması MIM402 Zorunlu Lisans 4 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

??? Yılmaz DEĞER
Öğr. Gör. (31.m) MUSTAFA DOĞRU
Öğr. Gör. (31.m) Arif ŞEN
Prof. Dr. Neşe ÇAKICI ALP
Prof. Dr. Nevnihal ERDOĞAN
Prof. Dr. Kamuran ÖZTEKİN
Prof. Dr. Oya ŞENYURT
Doç. Dr. Sonay AYYILDIZ
Doç. Dr. Rüveyda KÖMÜRLÜ
Doç. Dr. Elif Yeşim KÖSTEN
Doç. Dr. Mehtap ÖZBAYRAKTAR
Doç. Dr. Mehmet ŞENER
Doç. Dr. Neslihan TÜRKMENOĞLU BAYRAKTAR
Dr. Öğr. Üyesi Emel CANTÜRK AKYILDIZ
Dr. Öğr. Üyesi Kübra EKİZ BARIŞ
Dr. Öğr. Üyesi Emre KİSHALI
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Kıvanç KUTLUCA
Öğr. Gör. Esra ERES YALÇIN
Öğr. Gör. Emine ZEYTİN
Arş. Gör. Seda KAPLAN ÇİNÇİN
Arş. Gör. Senem MÜŞTAK SEVİNDİK
Öğr. Gör. Ebru KARACAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kentsel tarih ve bağlam sürekliliğinde verilen alan ve proje konusu doğrultusunda literatürü inceler.
1) Kentsel tarih ve bağlam sürekliliğinde verilen alan ve proje konusu doğrultusunda literatürü inceler.
2) Verilen alana yönelik alan analizlerini yapar.
2) Verilen alana yönelik alan analizlerini yapar.
3) Alan analiz sonuçlarını değerlendirerek tasarımına yönelik kullanır.
3) Alan analiz sonuçlarını değerlendirerek tasarımına yönelik kullanır.
4) Değerlendirmeleri üzerinden iki ve üç boyutlu tasarımlar yapar.
4) Değerlendirmeleri üzerinden iki ve üç boyutlu tasarımlar yapar.
5) Aydınlatma, akustik, enerji kullanımı, iklimlendirme ilkelerini tasarımlarında etkin olarak kullanır.
5) Aydınlatma, akustik, enerji kullanımı, iklimlendirme ilkelerini tasarımlarında etkin olarak kullanır.
6) Yapı malzemeleri ve yapım sistemlerini tasarımlarında etkin olarak kullanır.
6) Yapı malzemeleri ve yapım sistemlerini tasarımlarında etkin olarak kullanır.
7) Bölgesel sorunlara odaklanarak alana özgü çözüm önerileri geliştirir.
7) Bölgesel sorunlara odaklanarak alana özgü çözüm önerileri geliştirir.
8) Doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları kapsayan yerleşimlerde problemlere uygun çözüm önerileri geliştirir.
8) Doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları kapsayan yerleşimlerde problemlere uygun çözüm önerileri geliştirir.
9) Tasarladığı yapıyı finans ve bina ekonomisi yönünden değerlendirir.
9) Tasarladığı yapıyı finans ve bina ekonomisi yönünden değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1                    
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2                    
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3                    
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4                    
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5                    
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
6                    
6                    
7 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
7 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
8                    
8 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
9                    
9 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Mimari tasarım 1-2-3-4

Dersin İçeriği

Kentsel tarih ve bağlam sürekliliğinde tasarım tema ve problemlerinin belirlenmesi, kavramsal ve fiziksel olarak tarihsel mekanın tanımı , bileşenler, sokaklar, meydanlar, avlular, kent parçasında sosyal analiz, işlevsel analizler, doğal ve topoğrafik niteliklerin incelenmesi, mimari programların oluşturulması, kent parçası için senaryolar üretilmesi, kentin özellik gösteren bölgelerinde çeşitli türden yapıların tasarlanması ve bunların doğru bir şekilde sunulması konularında, öğrencinin mesleki yeterliliğinin sınandığı ve tartışıldığı ortamın oluşturulması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Konunun verilmesi ve açıklanması;proje alanının yerinde incelenmesi
2) Alan analizleri ve konunun araştırılmasının yapılması
3) Konsept ve temanın geliştirilmesi
4) Programın geliştirilmesi
5) 1. Ara Juri
6) Tasarımların geliştirilmesi
7) Tasarımların geliştirilmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) 2. Ara Juri
10) Ölçekli projelerin geliştirilmesi
11) Ölçekli projelerin geliştirilmesi
12) Ölçekli projelerin geliştirilmesi
13) Ölçekli projelerin geliştirilmesi
14) Ölçekli projelerin geliştirilmesi
15) Ölçekli projelerin geliştirilmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mimarlığın arzusu - K. Michael Hays

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Model Yapma
3) Bireysel Çalışma
4) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Diğer Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte