>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mimari Tasarıma Giriş I MIM113 Zorunlu Lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Elif Yeşim KÖSTEN
Dr. Öğr. Üyesi Emel CANTÜRK AKYILDIZ
Arş. Gör. Seda KAPLAN ÇİNÇİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) mimari tasarıma özgü temel kavramlara bağlı olarak düşünür ve uygular.
2) mimari tasarıma özgü temel kavramları bir arada kullanır.
3) mimari tasarıma özgü temel kavramları sorgular.
4) mimari tasarıma özgü fikirlerini üç boyutlu modeller üzerinden ifade eder.
5) mimari tasarıma özgü problemlere karşı yaratıcı bir şekilde düşünür ve çözüm önerileri getirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Mekan ve oluşumuna ait yapısal unsurların; boşluk, hacim (bir üst kavram olarak zaman), zemin (yer), yüzey, örtü ile durumların; iç – dış, ön – arka, uzaklık – yakınlık ve mekanın fiziki oluşum koşullarının; eklemlenme, yan yana gelme, örtüşme gibi unsurlarının tartışılması ve deneyimlenmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Boşluk - Hacim
3) Mekan - Zaman
4) Mekan zaman özne nesne ilişkileri
5) Program
6) Zemin
7) Zemin - Yüzey
8) Zemin - Yüzey - Örtü
9) Beden
10) Beden - Nesne - Eşya
11) Konstrüksiyon - Konfigürasyon - Program
12) İç - Dış
13) Kapsam
14) Bağlam
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Lauer, D. A. Pentac, S. (2004), Design Basics, Wadsworth Publishing
2- Berger, J, (1995), Görme Biçimleri, (Çev. Y. Salman), İstanbul: Metis Yayınları
3- Gürer, L., (1990), Temel Tasarım, İstanbul: İTÜ
4- Meiss, P. (1993), Elements of Architecture:from From to Place , London: E&FN Spon

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte