>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mimari Tasarıma Giriş II MIM114 Zorunlu Lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Elif Yeşim KÖSTEN
Dr. Öğr. Üyesi Emel CANTÜRK AKYILDIZ
Arş. Gör. Seda KAPLAN ÇİNÇİN
Arş. Gör. Senem MÜŞTAK SEVİNDİK

Dersin Öğrenme Kazanımları

2) mimari tasarıma özgü temel kavramları bir arada kullanır.
3) mimari tasarıma özgü temel kavramlara bağlı olarak bir üst ölçekte uygular.
3) mimari tasarıma özgü temel kavramları sorgular.
4) mimari tasarıma özgü fikirlerini üç boyutlu modeller üzerinden ifade eder.
5) mimari tasarıma özgü problemlere karşı çözüm önerileri getirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Çok temel kavramlar olan yol (sokak), düğüm (meydan), landmark, sınır (eşik) gibi kavram/unsurlara ait parçaları bütünleşik olarak bir araya getirme sürecinin geliştirilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Yol (sokak)
3) Yol (sokak)
4) Düğüm (meydan)
5) Düğüm (meydan)
6) Landmark (kule)
7) Landmark (kule)
8) Negatif mekanlar (yeraltı kulesi)
9) Negatif mekanlar (yeraltı kulesi)
10) Sınır (eşik) köprü
11) Sınır (eşik) köprü
12) Örgü - örüntü - doku
13) Örgü - örüntü - doku
14) Birleşik çalışma
15) Yarıyıl sonu teslimi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Lynch, K. (2010). Kent İmgesi (Çev. İ. Başaran). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte