>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kişilerarasi İlişkiler | EBE112 | Seçmeli | Lisans | 1 | Güz | 5 |
Öğr. Gör. Belgin BABADAĞLI
1) Kendini ve başkalarını tanıma becerilerini kullanır.
2) Yardım edici ilişkileri açıklar.
3) Etkin dinleme becerisi kullanır.
4) Kişisel ve mesleki ilişki içinde yer alan temel kavram ve ilkeleri açıklar
5) Hasta/bireyle yardım edici ilişkiyi kurmayı sağlayacak iletişim tekniklerini kullanır.
6) Etkin dinlemeyi ve önemini yorumlar
7) İlişkide güçlük yaratan hasta/birey davranışlarını, iletişim problemlerini fark edebilir hale gelir ve bunlara müdahale edebilmeyi gerçekleştirir
8) Özel durumlarda karşılaştığında (anne-bebek ölümü, ağlama, saldırganlık v.b.) uygun iletişim tekniklerini kullanır.
9) Güzel ve etkili konuşmanın gerekliliğini kavrar
10) Kişisel ve mesleki ilişki içinde yer alan temel ebelik kavram (empati, stres, anksiyete vb.) ve ilkelerini açıklar
11) Özel durumlarla karşılaştığında (anne-bebek ölümü, postpartum hüzün, saldırganlık vb.) uygun iletişim tekniklerini kullanır
12) Sözcükleri, söz öbeklerini, tümceleri doğru tonlayıp doğru vurgulayabilir.
13) İletişimde beden dilinin önemini bilir
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | |||
2 | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | ||
3 | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | ||
4 | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | |||
5 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | |||
6 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | ||
7 | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | ||
8 | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | ||
9 | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |||
10 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | |||
11 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | ||
12 | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | ||
13 | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Stres yönetimi (ÜDS)
Bu ders şunları içerir; İletişimin mesleki açıdan önemi, iletişimin tanımı ve özellikleri, sözel ve sözel olmayan iletişim, iletişimi etkileyen değişkenler, (Kültür , Algı, Duygular, Değerler) mesleki ve sosyal ilişki, kendini ve başkalarını tanıma, pasif, saldırgan ve manüplatif davranış biçimleri, atılgan iletişim becerileri (Ben dilini kullanma, İstekleri iletebilme, Hayır diyebilme), öfkeyi kontrol edebilme, yardım edici ilişki ve temel nitelikleri (Güven verme, empati, saygı, içtenlik, sıcaklık v.b.), yardımcı ilişkiyi geliştiren ve engelleyen iletişim teknikleri, etkin dinleme, hasta/sağlıklı bireylerde ortaya çıkabilen bazı davranışlara yaklaşım (ağlama, aşırı isteklerde bulunma, reddetme, korkma, yakınma), bazı özel durumlarda iletişim, anne ve bebek ölümü ve kayıp, sözel iletişim kuramayan birey ile iletişim, duyusal yoksunluk ve yalnızlık, umutsuzluk
1- Terakye, G(1994), Hemşirelikte İletişim ve hasta hemşire ilişkileri, 2. Baskı, Ankara
2- Özcan, A(1996), Hemşire –hasta ilşkisi ve İletişim , İzmir .
3- Cüceloğlu, D(1998),Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul
4- Dinççağ, A(1999), Hastayla İletişim. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul.
5- Dökmen, Ü(1998), İletişim Çatışmaları ve Empati. 7. basım , Sistem Yayıncılık, İstanbul.
6- Miral, S(2001), Tıp eğitiminde iletişim becerileri: Çağdaş yöntem ve teknikler. DEU Tıp Fakültesi Dergisi Özel Sayısı cilt (1). No (1)
7- Roebuck, C(2000), Etkili İletişim. Çevirmen: Ali Cevat Akkoyunlu, 1. Baskı, Doğan Ofset, İstanbul. Sayfa:48.
8- Uyer, G(2000), Hemşire hasta iletişimi ve iletişimin hasta yönünden önemi. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku-Tarihi Dergisi.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte