>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ebelikte Öğretim EBE200 Zorunlu Lisans 2 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Resmiye KAYA ODABAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eğitimle ilgili temel kavramlarI açıklar.
2) Eğitim programı ve öğretme-öğrenme sürecinin planlanması yapar.
3) Eğitim programının kapsamı ve özelliklerini açıklar.
4) Öğretim yöntemlerini sayar.
5) Etkili sunum hazırlama ve sunma becerilerini açıklar.
6) Sağlık eğitimini değerlendirir
7) Sağlık eğitim programının her bir aşamasında insanın gelişimsel özelliklerini dikkate alır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Orta Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
5 Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta
6 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

1-Eğitim- öğretim ile ilgili temel kavramlar 2-Öğretme-öğrenme süreci-veri toplama 3- Eğitim programı ve öğretme-öğrenme sürecinin planlanması 4- Öğretim planı hazırlama ve sunma 5- Eğitim programının kapsamı ve özellikleri 6- Öğretim Yöntemleri 7- Öğretme-öğrenme ortamı ve teknolojisi 8- Ölçme ve değerlendirme 9- Yetişkin eğitimi 10- Sağlık eğitimi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin Tanıtımı Amaç ve hedefler İçerik/kapsam Eğitim-öğretim ile ilgili temel kavramlar
2) Eğitim programı ve öğretme-öğrenme sürecinin planlanması
3) Eğitim programının kapsamı ve özellikleri
4) Öğretim yöntemleri
5) Etkili sunum hazırlama ve sunma
6) Öğretme-öğrenme ortamı ve teknolojisi
7) Eğitimde etkili iletişim teknikleri ve önemi
8) Ara sınav
9) Ölçme ve değerlendirme
10) Sağlık eğitimi
11) Yetişkin eğitimi
12) Öğrenci Projelerinin Sunumu
13) Öğrenci Projelerinin Sunumu
14) Öğrenci Projelerinin Sunumu
15) Öğrenci Projelerinin Sunumu
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- -Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., Yağcı, E., Öğretim teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem Yayıncılık, 2003
2- - Sözen C. Sağlık Eğitimi, Palme Yayın, 2007
3- -Senemoğlu, N. , Gelişim Öğrenme ve öğretim, Gönül Yayıncılık, 2007
4- -Tan, Ş., Kayabaşı, Y., Erdoğan, A., Öğretimi planlama ve değerlendirme, Anı Yayıncılık, 2003
5- -Tabak, R. S., Sağlık Eğitimi, Somgür yayıncılık, Ankara, 2003
6- Özden. Sağlık Eğitimi Ders Kitabı Ankara Nobel Tıp Yayınevi, 2013.
7- Sağlıklı/ Hasta Eğitimi Konuları 1-Gebelikte Kan Uyuşmazlığı 2-Gebelikte Egzersizin Önemi 3-Hiperemezis Gravidarum 4-Preeklampsi 5-Hormonel Kontraseptif Yöntemler 6-Gestasyonel Diyabet
8- Demirel Ö. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Öğretme Sanatı, Pegem Yayıncılık, 12.Baskı, Ankara, 2007
9- Kurt M.E. Sağlık Yönetimi Eğitimi. Ekin Basım Yayın, 2017
10- /http://en.wikipedia.org/wiki/Learning

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte