>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Proje Geliştirme EBE403 Seçmeli Lisans 4 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sena Dilek AKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilimsel bilgi kaynaklarına kullanır
2) Araştırma ya da derleme makalesi planlar
3) Derleme makalenin problem tanımının yazılmasına kadar tüm aşamalarını yazar
4) Derleme makale yürütmede etik ilkeleri kullanır
5) Planlı ve sistemik çalışır
6) Bilimsel toplantılarda hazırladığı makaleyi sunar
7) Bir bilimsel makalenin süreli bir yayında yayımlayabilme aşamalarını tanımlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Araştırma

Dersin İçeriği

Proje konusunun seçilmesi, çalışma takviminin (proje planının) belirlenmesi ve yazılması, bilimsel kaynakların listesinin ve ulaşma yollarının belirlenmesi ve yazılması ve kaynak taramasının başlanması, elde edilen bilimsel kaynakların öncelik sırasına göre klasörde saklanması, kaynaklar okunduktan sonra proje konusunun sınırlandrılması ve başlığının belirlenmesi, tüm bilimsel kaynakların derinlemesine okunması, makalenin problem tanımının içerik planının yapılması, makalenin problem tanımının yazılması, proje amacının belirlenmesi ve yazılması, projenin genel bilgiler/kuramsal bölümünün içerik planının yapılması ve yazılması, makale konusu ile ilgili sorunların sıralanarak yazılması, makale konusu ile ilgili sorunların nedenlerinin sıralanarak yazılması, sorunların ya da sorunların nedenlerinin ortadan kalması için önce genel önerilerin yazılması, öğrencilerin bu sorunları ortadan kaldırmaya yönelik önerilerinin yazılması, kaynaklar dizinin yazılması, proje özetinin yazılması, proje raporunun yazılmasının tamamlanması, sözel sunum ve gerekli düzeltmelerin yapılması, projenin teslim edilmesi gibi konulardan oluşur.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Proje konusunun seçilmesi Çalışma takviminin (proje planının) belirlenmesi ve yazılması
2) Bilimsel kaynakların listesinin ve ulaşma yollarının belirlenmesi ve yazılması ve kaynak taramasının başlanması
3) Kaynaklar okunduktan sonra proje konusunun sınırlandırılması ve başlığının belirlenmesi
4) Tüm bilimsel kaynakların derinlemesine okunması
5) Makalenin problem tanımının içerik planının yapılması
6) Makalenin problem tanımının yazılması
7) Proje amacının belirlenmesi ve yazılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Projenin genel bilgiler/kuramsal bölümünün içerik planının yapılması ve yazılması
10) Makale konusu ile ilgili sorunların sıralanarak yazılması
11) Sorunların ya da sorunların nedenlerinin ortadan kalması için önce genel önerilerin yazılması
12) Kaynaklar dizinin yazılması
13) Proje özetinin yazılması
14) Proje raporunun yazılmasının tamamlanması
15) Sözel sunum ve gerekli düzeltmelerin yapılması Projenin teslim edilmesi ve dersin değerlendirilmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler.Ankara: Pegem Yayıncılık.
2- Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
3- Lawrence Neuman, W. Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (2 cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul Yayınodası, 2008. (ISBN 978994171076). (İngilizcesi için bkz. W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. 6th ed. Boston, MA: Pearson, 2006)

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

50%

Proje

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte