>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Zaman Yönetimi SBH209 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Hasan ÜNLÜ
Öğr. Gör. Ünal ÖNSÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hedeflerle çalışmanın ve zamanı etkin planlamanın unsurlarını kavrar.
2) Önceliklendirme prensibiyle hareket ederek, kişisel etkinliklerini planlar.
3) Zaman yönetiminde geçerli olan ilkeleri iş ortamlarında uygulamanın yollarını kavrar.
4) Etkinliklerinin belirler.
5) Planlı yaşamanın önemini kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2                        
3                        
4                        
5                        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Değişim aşamaları, (tasarı öncesi aşama, tasarı aşaması, hazırlık aşaması, hareket aşaması, kararlılık aşaması, bitirme aşaması), Zaman yönetimi nedir ve neden gereklidir?, Zaman yönetimi karşısındaki engeller, (mükemmeliyetçilik, erteleme, kendine aşırı güven, kendine güvensizlik ve yüksek kaygı, hayır diyememe, hafife alma, zaman yönetimi konusunda önyargılar), Zaman yönetimi teknikleri, (amaç belirleme, acil olmayan ve önemsiz işler, acil ama önemsiz işler, acil olmayan ama önemli işler, acil ve önemli işler, uzun vadeli takvim belirleme, haftalık plan yapmak, günlük plan yapmak, planlamada uyulması gereken esaslar, esneklik ve gerçekçilik, ödüllendirici olmak, sürekli değerlendirme).

Haftalık Ders İzlencesi

1) Değişim Aşamaları (Tasarı Öncesi Aşama, Tasarı Aşaması, Hazırlık Aşaması, Hareket Aşaması, Kararlılık Aşaması, Bitirme Aşaması)
2) Zaman Yönetimi Nedir ve Neden Gereklidir?, Zaman Yönetimi Karşısındaki Engeller
3) Zaman Yönetimi Konusunda Önyargılar (Bu Teknikler Benim İşime Yaramaz, Bu Toplumda Organize Olmak Mümkün Değil, "Bu Kadar Organize Olmak Çok Ürkütücü.", "İnsanlar Beni Sürekli Arıyor Ya Da Benden Bir Şeyler İstiyorlar), Zaman Yönetimi Teknikleri, 1.Amaç Belirleme (Acil Olmayan Ve Önemsiz İşler, Acil Ama Önemsiz İşler, Acil Olmayan Ama Önemli İşler, Acil Ve Önemli İşler), 2.Uzun Vadeli Takvim Belirleme, 3. Haftalık Plan Yapmak , Esneklik Ve Gerçekçilik, Ödüllendirici Olmak, Sürekli Değerlendirme
4) Amaç Etkinlik Belirleme
5) Amaç Etkinlik Belirleme
6) Etkinlik Değerlendirme
7) Etkinlik Değerlendirme
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Etkinlik Değerlendirme
10) Haftalık Etkinlik Planlaması
11) Haftalık Etkinlik Planlaması
12) Günlük Plan
13) Günlük Plan
14) Kişisel Zaman Yönetim Planı
15) Zaman Yönetimi Planlarının değerlendirilmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Roberts, M. Susan. (1997). Yaşamı Ertelemeyin. (Çev. Levent Kartal). Okyanus Yayıncılık Ve Yapımcılık İstanbul.
2- Scott, Dru. (1980). How To Put More Time İn Your Life. New American Librarynew York.
3- Mcwhorter, Kathleen. (1988). Study And Thinking Skills İn College. Scott, Foresman Company Boston.
4- Baltaş, Acar. (1995). Öğrenmede Ve Sınavlarda Üstün Başarı. Remzi Kitabevi İstanbul.
5- Bennett, J. Michael. (1991). Four Powers Of Communication Skills For Effective Learning. Mcgraw-Hill New York.
6- Işıklı, S. & Düzen, E. (1994-1997). Yayınlanmamış Çalışma Notları. Ögdm, Bilkent Üniversitesi Ankara.
7- Zaman Yönetim Plan Raporu
8- Time Management Plan Report
9- Zaman Yönetim Planı
10- Time Management Plan
11- /Time

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte