>

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Hemşirelik

Sağlık Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği SBH302 Zorunlu Lisans 3 Bahar 16

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sinem YALNIZOĞLU ÇAKA
Arş. Gör. Işıl AR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sağlık bakımının her basamağında çocuk hemşiresinin rol ve işlevlerini bilir
2) Çocukluk yaş gruplarını bilir
3) Çocukluk yaş gruplarına göre bilişsel ve psikososyal gelişimi açıklar
4) Çocukta büyüme-gelişmeyi değerlendirir
5) Normal ve riskli yenidoğanın özelliklerini bilir
6) Normal ve riskli yenidoğanın bakım gereksinimini karşılar
7) Çocuklarda sık karşılaşılan sağlık sorunlarını bilir
8) Çocuk ve ailenin eğitim gereksinimlerine özgü eğitim planı oluşturur
9) Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik uygulamaları bilir
10) Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik uygulamaları gerçekleştirir
11) Çocuğun tüm yaş gruplarına göre sağlık durumuna özgü bakım gereksinimlerini saptar
12) Çocukların sağlık sorunlarına yönelik hemşirelik girişimlerini uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Düşük Düşük   Orta Yüksek   Düşük Düşük   Düşük
2 Yüksek Orta Orta Düşük   Düşük   Düşük Düşük Orta Düşük  
3   Düşük     Düşük Düşük Orta   Yüksek Düşük   Düşük
4     Düşük   Düşük Düşük Orta Yüksek Orta   Düşük Düşük
5 Orta Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Düşük   Düşük   Düşük  
6   Yüksek   Düşük Orta   Orta Orta Yüksek Düşük Orta Düşük
7 Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta   Düşük
8 Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük   Düşük   Düşük
9 Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük   Düşük   Düşük
10 Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük   Düşük   Düşük
11 Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta   Orta   Düşük
12 Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Orta Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Hemşirelik Esasları Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi; çocuk, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığın bozulduğu durumlarda bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla karşılamaya yönelik bilgi ve uygulamaları kapsar. Dersin kapsamında; çocuk sağlığı ve hastalıklarına ilişkin genel kavramlar, temel sağlık hizmetleri, yenidoğan, büyüme gelişme ve bozuklukları, beslenme ve bozuklukları, organ ve sistemlere ilişkin bozukluklar/hastalıklar ve hemşirelik bakımları gibi konular yer almaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Çocuk Hemşireliği: Amacı, temel kavramları ve işlevleri,
2) Çocukta Kanıt Temelli Uygulamalar
3) Çocuklarda Sıvı-Elektrolit Dengesizliği ve Hemşirelik Bakımı
4) Çocukluk çağında büyüme ve beslenme, bozuklukları ve hemşirelik bakımı
5) Çocukluk Çağı Aşıları ve Hemşirelik Bakımı
6) Yenidoğanın değerlendirimesi ve bakımı
7) Yenidoğan hastalıkları ve bakımı
8) Vize Sınavı
9) Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
10) Solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
11) Çocukta hematolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı
12) Kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı
13) Sinir sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
14) Endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
15) Çocukta Sık Görülen Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Zeynep CONK, Zümrüt BAŞBAKKAL, Hatice BALYILMAZ, Bahire BOLIŞIK (2013). Pediatri Hemşireliği. AKADEMİSYEN KİTABEVİ
2- Ebru K. Törüner, Prof. Dr. Lale Büyükgönenç (2017). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları.
3- Hockenberry, M. J., Wilson, D., & Rodgers, C. C. (2016). Wong's essentials of pediatric nursing. Elsevier Health Sciences.
4- Çınar N. (2019) (Editör) ANNE SÜTÜ VE EMZİRME Anneler Sordu Biz Cevpladık, Birinci Baskı, Gece Akademi
5- Görak G, Çınar N. Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme (Hemşire ve Ebeler için Rehber), 2018, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
6- Ball, J. W., Bindler, R. C., Cowen, K., & Shaw, M. R. (2016). Principles of pediatric nursing: Caring for children. Pearson.
7- Çınar N, Cabar HD. (2021). Adolesan Sağlığını Koruma ve Geliştirme. Akademisyen Kitabevi
8- ARSLAN S, EKER F. (2021). Çocuklarda Psikososyal Sorunlar. Akademisyen Kitabevi
9- Çınar N, Şahin S. (2021). Anne ve Çocuk Sağlığı İlk 1000 Gün. Akademisyen Kitabevi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Grup Çalışması
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

Var