>

Halk Sağlığı Hemşireliği

Hemşirelik

Sağlık Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halk Sağlığı Hemşireliği SBH403 Zorunlu Lisans 4 Güz 13

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Hasan ÜNLÜ
Öğr. Gör. Sena TARI KUL
Öğr. Gör. Tuba YILMAZ BULUT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halk/Toplum sağlığı ve hemşirelik biliminin temel kavramlarını bilir
2) Halk/Toplum sağlığı ve hemşirelik bilimin temel kavramlarını uygulamalarına yansıtır
3) Ulusal sağlık bakım sisteminin, gönüllü ve sosyal sağlık kaynaklarının yapı ve işleyişini kavrar
4) Olağan dışı durumlardaki sağlık hizmetlerini ve hemşirelik rollerini bilir
5) Halk sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına (Aile sağlığı, okul sağlığı, iş sağlığı, yaşlı sağlığı, toplum ruh sağlığı ve evde bakım) yönelik halk/toplum sağlığı hemşiresinin rollerini açıklayabilir
6) Halk/ Toplumun değişen sağlık bakım gereksinimlerini bilir
7) Halk/ Toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyebilir
8) Birey, aile ve toplum düzeyinde hemşirelik girişimlerini planlayabilir ve uygulayabilir
9) Toplum sağlığı risklerini azaltan önlemler alabilir
10) Sağlığı koruyan ve geliştiren sağlık programları planlayabilir
11) Birey ve toplum düzeyinde sağlık eğitimi ve danışmanlık yapabilir
12) Diğer sağlık disiplinleri, meslektaşları ve toplum liderleri ile işbirliği yapabilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
7 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
8 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
9 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek
11 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
12   Yüksek   Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Hemşirelik Esasları Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

Bu ders, halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliği biliminin temel kavram ve kuramları doğrultusunda; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklıdır. Halk sağlığı hemşiresinin temel uygulama alanlarına (aile, okul, işyeri, yaşlı bakımı ve evde bakım ) özgü rol ve fonksiyonları kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş, Tanışma, Dersin Tanıtımı Halk Sağlığının Tarihsel Gelişimi
2) Halk Sağlığı Hemşireliği Tanımı, Rolleri ve Hizmet Alanları,Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi, Sağlıkta Dönüşüm
3) Türkiye'de Sağlık Örgütlenmesi, Aile Sağlığı Hemşireliği, Evde Bakımda Halk Sağlığı Hemşireliği
4) Toplum ve Toplumu Tanıma, Sağlık Taramaları ve Erken Tanı, Anne-Çocuk Sağlığı
5) Okul Sağlığı Hemşireliği, Adölesan (Ergen) Sağlığı
6) Erkek ve Kadın Sağlığı, Aile Planlaması ve Danışmanlık Hizmetleri
7) Yaşlı Sağlığı, Rehabilitasyon Hemşireliği
8) Ara Sınav
9) Sağlıkta Danışmanlık, Halk Sağlığı Hemşireliğinde Dezavantajlı Gruplar
10) Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlıklı Yaşam İş Sağlığı Hemşireliği
11) Sağlık Ekonomisi ve Temel Kavramları, Medikal Turizm Hemşireliği
12) Çevre Sağlığı, Halk Sağlığında Bilişim, Sağlık Okuryazarlığı Kronik Hastalıklar
13) Toplum beslenmesi, Toplumsal Boyutuyla Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakım, Halk Sağlığında Epidemiyoloji
14) Kültürel Farklılıklar ve Toplum Temelli Hemşirelik Uygulamaları Ceza ve Tutukevi Hemşireliği
15) Çevre Sağlığı ve Atık Yönetimi Afetlerde Halk Sağlığı Hemşireliği
16) Sınıfı Değerlendirme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Erci B (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tip Kitabevi. ss:5-8
2- Bertan M., Güler Ç, (1997). Halk Sağlığı - Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Yayınları. ss:1-13
3- Holland S. (2015). Public Health Ethics. Cambridge; Malden, MA: Polity Press. ISBN: 978-0-7456-6218-3
4- Erkin Ö, Kalkım A, Göl İ. (2021). Halk Sağlığı Hemşireliği, Çukurova Nobel Tıp. ISBN: 9786052369371
5- Şahinöz, T. (Ed). (2017). Halk Sağlığı Uygulama Kitabı, Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN:9786053355779
6- Gözüm S. (Ed). (2016). Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık, Ankara. ISBN:9786059278058
7- Erefe, İ. (2021). Halk Sağlığı Hemşireliği. Erkin, Ö., Kalkım, A., Göl, İ. (eds.). Çukurova Nobel Tıp. ISBN: 9786052369371

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Rol Yapma
6) Beyin Fırtınası
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

Var