>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Engellilerle Sosyal Hizmet | SHB214 | Seçmeli | Lisans | 2 | Bahar | 5 |
Doç. Dr. Hande ALBAYRAK
1) Engellilik kavramını, ulusal ve uluslar arası düzenlemeleri tanır.
2) Engelli bireylere yönelik sosyal hizmet müdahalesini açıklar.
3) Engellilere yönelik çağdaş hizmet modelleri ve özürlülere yönelik toplumsal tutumları tanımlar.
4) Engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar.
5) Engellilerin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunu açıklar ve yapar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | |||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | ||
3 | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Bu ders,özürlülüğe ilişkin kavramsal çerçeve, özürlülük sınıflandırması, özürlülüğe yönelik sosyal hizmet müdahalesi, özürlülere yönelik çağdaş hizmet modelleri, özürlüler ve devlet politikası, özürlülere yönelik toplumsal tutumlar.
1- Tekindal, M. ve Attepe Özen, S. (2020). Engellilik Alanında Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları, Nobel Akademik Yayıncılık
2- Aykara, A. (2018). O mutluysa herkes mutlu-Zihinsel engelli kardeşe sahip olmak (1. Baskı). Ankara: Nika Yayınevi.
3- Yardımcı, S. (2015). “Sakatlığın Tarihsel İnşası”, Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için Temel Metinler ve Örnek Dersler, K. Çayır, M. Soran ve M. Ergün (der.), I?stanbul: Karekök Akademi Yayınevi.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte