>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çocuk İhmali ve İstismarı SHB212 Seçmeli Lisans 2 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Figen PASLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çocuk ihmal ve istismarında sosyal hizmet müdahalesini ve çok disiplinli çalışmanın yerini tanımlar.
2) Çocuğa yönelik kötü muamele, ihmal ve istismar kavramı ve kapsamını açıklar.
3) Çocuğun korunması ve risk altındaki çocukların kavram ve kapsamını kavrar.
4) İstismarın ve ihmalin çocuk ve çevresi üzerindeki etkilerini tanımlar.
5) Şiddet mağduru çocuklarla görüşme tekniklerini ve çalışma sürecini tanımlar.
6) İstismarcı profilini tanımlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük  
2 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük
3 Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Düşük
4   Yüksek Yüksek Orta Orta   Orta Orta
5 Orta   Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük
6   Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu derste , çocuğa yönelik kötü muamele, ihmal ve istismar kavramı ve kapsamı, istismarla ilgili teoriler, risk altındaki çocuklar, ihmal ve istismarın sonuçları, çocuk hakları ve çocuğun korunması, çocuk ihmal ve istismarında sosyal hizmet müdahalesi, istismarı yapan kişilerin özellikleri, çok disiplin çalışmanın yeri, vb. konular üzerinde durulmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) ŞİDDETİN TANIMI
2) ÇOCUK İHMALİ VE İSTİSMARININ TANIMI
3) BELİRTİLER VE RİSK ETMENLERİ
4) FİZİKSEL İSTİSMAR
5) DUYGUSAL İSTİSMAR VE İHMAL
6) İHMAL VE ÇOCUĞA YÖNELİK CİNSEL İSTİSMAR
7) İSTİSMARI ÖNLEME / BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
8) ÇOCUK KORUMA SİSTEMİ
9) SOSYAL HİZMET YAKLAŞIMI /ÇOK DİSİPLİNLİ EKİPTE SHU’NUN İŞLEVLERİ
10) HUKUKSAL SÜREÇ
11) ÇOCUK İSTİSMARININ ÖZEL TÜRÜ: MSBP (MUNCHAUSEN BY PROXY SENDROMU)
12) ÇOCUK YAŞTA EVLİLİKLER
13) ÇOCUKLARIN TİCARİ CİNSEL SÖMÜRÜSÜ
14) İHMAL VE İSTİSMARIN BİREYSEL VE TOPLUMSAL SONUÇLARI
15) ÇOCUK İSTİSMARINA SOSYAL HİZMET YAKLAŞIMI
16) OLGU ÖRNEKLERİ

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Çocuk İstismarına ve İhmaline Yaklaşım, ÇİİÖD Yayını, Akademisyen Kitabevi
2- Hastane Temelli Cocuk Koruma Merkezleri icin Basvuru Kitabi Ihmal ve İstismara Uğrayan Çocuğa Bütüncül Yaklaşımcokmed.org/ ekurs/uploads/1 koruma merkezi.pdf
3- [PDF] dergipark.gov.tr CİNSEL İSTİSMARA UĞRAYAN ÇOCUKLARIN EKOLOJİK SİSTEM YAKLAŞIMI AÇISINDAN İNCELENMESİ
4- Establishment of interdisciplinary child protection teams in Turkey 2002–2006: Identifying the strongest link can make a difference!
5- [PDF] academia.eduPreliminary validation of the child abuse potential inventory in Turkey
6- Çocuk İstismarını Anlamak, Tanı Yöntem ve Uygulama, Editörler: Ayşin Satan, Eda Armağan Çağlar. NOBEL Yayınevi, 2021
7- Çocuğun İstismarı ve İhmali. Editörler: Figen Paslı, Hüsnünur Aslantürk, NİKA Yayınevi, 2023

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte