>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Davranış Bilimleri DHF113 Zorunlu Lisans 1 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Asiye TOKER GÖKÇE
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Zeynep AYDIN SÜNBÜL
Doç. Dr. Ayşe AYDIN UYSAL
Doç. Dr. Nejat İRA
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Berkay TOKUÇ
Dr. Öğr. Üyesi Ayla AKBAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Fevziye DOLUNAY CUĞ
Dr. Öğr. Üyesi Ümit SAHRANÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Davranış bilimlerini söyler.
2) Psikoloji ve alt dallarını söyler.
3) Klasik koşullamayı ilgili örnekleriyle analiz eder.
4) Korku, kaygı ve fobilerin doğasını anlatır.
5) Okul öncesi dönem, okul dönemi ,gençlik yetişkinlik ve yaşlılık dönemi bilişsel özelliklerini ifade eder.
6) Kişilerarası iletişim becerilerini söyler.
7) Hastayla iletişimi başlatma ve geliştirme (rapport) göstergelerini gösterir.
8) Diş hekimi korkusunun karşıt koşullama ile ortadan kaldırma yollarını tasarlar.
9) Diş hekimi korkusunun karşıt koşullama ile ortadan kaldırma yollarını tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük
2 Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta
6 Orta Orta Orta Orta Orta Orta
7 Orta Orta Orta Düşük Orta Orta
8 Orta Orta Orta Yüksek Düşük Orta
9 Orta Orta Düşük Orta Yüksek Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

psikoloji, eğitim psikolojisi, sosyal psikoloji, sosyoloji

Dersin İçeriği

Davranış bilimlerine giriş. Psikoloji ve alt dalları. Öğrenme psikolojisi. Klasik koşullama. Korku ve fobiler ve karşıt koşullama. Gelişim psikolojisi. Bilişsel gelişim. Okul öncesi dönem bilişsel özellikleri. Okul dönemi bilişsel özellikleri. Gençlik yetişkinlik ve yaşlılık dönemi bilişsel özellikler. Kişilik gelişimi freud ve ericson. Ego savunma mekanizmaları. Kişilerarası iletişim becerileri. Hastayla iletişimi başlatma: rapport. Diş hekimi korkusu ve karşıt koşullama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Davranış bilimlerine giriş.
2) Psikoloji ve alt dalları.
3) Öğrenme psikolojisi.
4) Klasik koşullama.
5) Korku ve fobiler ve karşıt koşullama.
6) Gelişim psikolojisi.
7) Bilişsel gelişim.
8) Ara sınav
9) Okul öncesi dönem bilişsel özellikleri.
10) Okul dönemi bilişsel özellikleri.
11) Gençlik yetişkinlik ve yaşlılık dönemi bilişsel özellikler.
12) Kişilik gelişimi- freud ve ericson.
13) Ego savunma mekanizmaları.
14) Kişilerarası iletişim becerileri.
15) Hastayla iletişimi başlatma: rapport.
16) Diş hekimi korkusu ve karşıt koşullama.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Santrock, J. W. (2015). Yaşam Boyu Gelişim- Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Nobel Yayınları
2- Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim (23. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
3- Plotnik, R. (2020). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları
4- Güney S. (2016). Davranış bilimleri. Nobel Akedemik Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte