>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İngilizce II Seçmeli Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Nurhayat Didem DİRİM
Öğr. Gör. Özgü ŞEKER
Öğr. Gör. Feyza ACAR
Öğr. Gör. Remziye ACU
Öğr. Gör. Havva AKBOSTANCI ERMİŞ
Öğr. Gör. Derya AKI
Öğr. Gör. Efsun AKKAYA
Öğr. Gör. Şükriye Suderin ALTAN
Öğr. Gör. Şeyda ARIK İNAN
Öğr. Gör. Şükrü ATAY
Öğr. Gör. Nalan AYBASTI
Öğr. Gör. Mehmet BAKAR
Öğr. Gör. Nebahat COŞAR
Öğr. Gör. Cengiz DEMİR
Öğr. Gör. Ayten DEMİR YİGİT
Öğr. Gör. Fatma DEMİRCİ
Öğr. Gör. Adnan EFE
Öğr. Gör. Nalan ERÇİN KAMBUROĞLU
Öğr. Gör. Sema Nur ERDOĞAN
Öğr. Gör. Çağlayan ERDÖNMEZ
Öğr. Gör. Tahir GÖNÜL
Öğr. Gör. Ahu GÜLER
Öğr. Gör. Perihan İNAN
Öğr. Gör. Fatma İŞLEK
Öğr. Gör. Şule KILCI
Öğr. Gör. Nuri KONGUR
Öğr. Gör. Evren KÖSE YUCA
Öğr. Gör. Permin MALÇOK
Öğr. Gör. Selim MORGÖL
Öğr. Gör. Bahar ÖNDER
Öğr. Gör. Güler ÖVEÇ
Öğr. Gör. Sevilcan Birnur ÖZCAN
Öğr. Gör. Seviye ÖZDEMİR
Öğr. Gör. Nadide ÖZGÜÇ
Öğr. Gör. Ayça ÖZGÜVEN
Öğr. Gör. Öznur ÖZKAN BAYRAKTAR
Öğr. Gör. Nazan Mine ÖZSOY
Öğr. Gör. İsmail Hakkı PASLI
Öğr. Gör. Aydan PİŞKİN
Öğr. Gör. Filiz RESULOĞLU
Öğr. Gör. Duygu SARI
Öğr. Gör. Oral SAVAŞ
Öğr. Gör. Adnan SERT
Öğr. Gör. Ali SEZER
Öğr. Gör. Mustafa ŞENCANLAR
Öğr. Gör. Funda İlknur ŞENER
Öğr. Gör. Nurel ŞENTÜRK BAL
Öğr. Gör. Tuğba ŞERAMET
Öğr. Gör. Kadir TEKİN
Öğr. Gör. Esra TUĞRUL
Öğr. Gör. Ozan Kemal TÜRKMEN
Öğr. Gör. Funda UĞURLU
Öğr. Gör. Özlem ÜNAL
Öğr. Gör. Ahu YAŞLI
Öğr. Gör. Birsen YAVUZ
Öğr. Gör. Gökçe Sibel YENİGÜN
Öğr. Gör. Tülin YILDIRIM
Öğr. Gör. Nejla YILDIRIM
Öğr. Gör. Sevinç YILDIZ
Öğr. Gör. Özkan YÜCEL
Ögr. Gör. Dr. Elif ABAT
Ögr. Gör. Dr. Sibel İNCİ
Ögr. Gör. Dr. Sercan ÖZTEKİN
Ögr. Gör. Dr. Ceyda POLATEL
Ögr. Gör. Dr. Özlem TEMİZÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Selamlaşma, hitap ve hal hatır sormak için kibar ifadeleri kullanabilir.
2) Neye ihtiyacı olduğunu konuştuğu kişinin yardımı ile ifade edebilir.
3) Geleceğe ait planlarından veya tahminlerinden söz edebilir.
4) Temel noktaları ile basit bir şekilde hikaye anlatabilir.
5) Kendisini doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilir. (Örneğin; En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel çevre, meslek).
6) Basit ileti ve duyurulardaki temel düşünceyi kavrayabilir.
7) Arkadaşlarının tavsiyelerini, ricalarını, planlarını anlayabilir.
8) Her gün tekrarlanan kelimeleri içeren kısa basit metinleri anlayabilir.
9) İlanlar, tabelalar, kullanım kılavuzları, tatil broşürleri, zaman çizelgelerindeki (havaalanında, tren garında vs.) gerekli bilgileri anlayabilir.
10) Mektup, kısa gazete makalesi gibi basit metinlerdeki gerekli bilgileri alabilir.
11) Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış ifadelerle iletişim kurabilir.
12) Genellikle konuşmayı sürdürebilecek kadar anlamasa da farklı şekillerde ifade edilmesini isteyerek kısa sohbetlere katılabilir.
13) Yön sorabilir veya tarif edebilir.
14) Telefon konuşmaları yapabilir.(Telefonda davet ya da ricalarda bulunabilir.)
15) Bir alışveriş ortamında ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde diyalog kurabilir.
16) Bazı sporları çok basit cümlelerle tanımlayabilir.
17) Arkadaşlarına tavsiyelerde bulunabilir.
18) Hobilerinden, yeterliliklerinden, geçmiş ve gelecek zaman eylemlerinden söz edebilir.
19) Basit bir dille ailesini ve diğer insanları, yaşam koşullarını, eğitim geçmişini ve son işini betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilir.
20) Basit cümlelerle ve kalıplarla tercihlerini bildirebilir.
21) Gelecekte neler olabileceğine dair kendisi ve dünya hakkında tahminler yürütebilir.
21) Gelecekte neler olabileceğine dair kendisi ve dünya hakkında tahminler yürütebilir.
22) Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilir.
23) Teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazabilir.
24) Çok kısa cümlelerle otobiyografi ya da biyografi yazabilir.
25) Basit ve belli kalıplarla CV; iş mektupları yazabilir.
26) Şikayet veya teşekkür mektubu veya E-mail yazabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
3                              
4 Orta Orta Orta Orta Orta       Orta Orta Orta Orta     Orta
5 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Orta
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Orta
8 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Orta     Orta
9 Orta Orta Yüksek Orta Orta       Orta Yüksek Orta Orta     Orta
10 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek       Yüksek Orta Orta Yüksek     Orta
11 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Orta Yüksek     Orta
12 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta       Orta Yüksek Yüksek Yüksek     Düşük
13 Orta Orta Düşük Orta Orta       Orta Orta Orta Orta     Orta
14 Orta Orta Orta Düşük Orta       Orta Orta Orta Düşük     Orta
15 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek       Orta Orta Orta Orta     Orta
16 Orta Orta Düşük Orta Orta       Orta Düşük Orta Orta     Orta
17 Orta Orta Orta Orta Orta       Orta Orta Orta Orta     Orta
18 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta       Yüksek Orta Orta Yüksek     Orta
19 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek       Orta Yüksek Orta Orta     Orta
20 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta       Orta Yüksek Orta Yüksek     Orta
21 Orta Düşük Orta Orta Orta       Orta Düşük Orta Orta     Düşük
21                              
22 Orta Orta Düşük Orta Orta       Orta Orta Düşük Orta     Orta
23 Düşük Düşük Orta Düşük Orta       Orta Orta Düşük Düşük     Orta
24 Orta Orta Orta Orta Orta       Düşük Orta Orta Düşük     Düşük
25 Düşük Düşük Orta Düşük Düşük       Düşük Düşük Orta Düşük     Düşük
26 Düşük Orta Düşük Orta Düşük       Orta Düşük Düşük Orta     Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Şimdiki zaman, geniş zaman, "olmak" fiili, bitmiş şimdiki zaman, geçmiş zaman, geniş zaman kipleri, gelecek zaman, bağlaçlar, sıra sayı sıfatları, zaman edatları, nicelik sıfatları, yol tarifleri, rica cümleleri, günler, saatler, sıfatlarda karşılaştırma - üstünlük, en üstünlük dereceleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Randevu alma, rica cümleleri kurma.
2) Mesleklerden bahsetme, insanların şu anda yaptıkları ve her zaman yaptıkları eylemleri karşılaştırma, mesleğini yazılı olarak anlatma.
3) Problemlerden bahsetme, gidilecek yerler ile ilgili cümleler kurma.
4) Olmak fiilinin geçmişi ile cümleler kurma, gelecekle ilgili plan yapma.
5) Okulda okutulan derslerden, geçmişten ve okul günlerinden bahsetme.
6) İyi haberlerden, insan vücudunun organlarından söz etme, geçmiş olaylarla ilgili sorular sorma.
7) Kazalardan bahsetme, eczaneden ilaç vb şeyler satın alma.
8) Ara Sınav/Değerlendirme.
9) Seyahat ve ulaşım araçlarından, geleceğe dair planlardan söz etme.
10) Gelecek zamanla ilgili cümleler kurma, üzücü olaylardan bahsetme.
11) Yiyecek, içecek ve miktar belirten kelimeler ile cümleler kurma, yediği ve içtiği şeyleri tasvir etme.
12) Lokantada yemek siparişi verme, giysilerden bahsetme ve yaygın sıfatlarla giysileri tasvir etme.
13) Yapmak zorunda olduğumuz ve yapmak zorunda olmadığımız şeylerden bahsetme.
14) İki insanı, iki şeyi, iki nesneyi ve iki yeri karşılaştırma.
15) İkiden fazla insanı, ikiden fazla şeyi, ikiden fazla yeri karşılaştırma.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Rol Yapma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Mesleki Uygulama

İstenmemekte