>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama Yönetimi TBL321 Seçmeli Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Arş. Gör. Seda BALTA
Arş. Gör. Dr. İbrahim AYVAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir
1) Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir
2) Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler
2) Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler
3) Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur
3) Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur
4) Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder
4) Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder
5) Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular
5) Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1         Yüksek            
1                      
2                      
2                      
3                      
3                      
4                      
4                      
5                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama yönetimi fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeleri.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte