>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kullanıcı Arayüz Tasarımı | TBL216 | Seçmeli | Lisans | 2 | Bahar | 5 |
Doç. Dr. Mustafa Hikmet Bilgehan UÇAR
1) Kullanıcı arayüzü geliştirmenin önemini vurgular.
2) Kullanıcı arayüzü gereksinimlerini toplar.
3) Kullanışlı arayüzler tasarlar.
4) Kullanıcı arayüzlerini değerlendirir (test eder).
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Kullanıcı arayüzü temel prensiplerini öğretmek. Kullanılırlık model ve prensiplerini öğrenciye tanıtmak. Kullanıcı ve görev analizini öğrenciye yaptırmak. Tasarım, prototip geliştirme ve değerlendirme işlemlerini öğrenciye proje yaptırarak öğretmek. Renk ve tipografi gibi arayüz özelliklerinin etkilerini tartışmak. Yeni kullanıcı arayüzü teknikleri öğretmek.
1- Ben Shneiderman. "Designing the User Interface" Pearson
2- K. Cağıltay, "Teoriden Pratiğe İnsan – Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği", ODTU Yayıncılık
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte