>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kullanıcı Arayüz Tasarımı TBL216 Seçmeli Lisans 2 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa Hikmet Bilgehan UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kullanıcı arayüzü geliştirmenin önemini vurgular.
2) Kullanıcı arayüzü gereksinimlerini toplar.
3) Kullanışlı arayüzler tasarlar.
4) Kullanıcı arayüzlerini değerlendirir (test eder).

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Kullanıcı arayüzü temel prensiplerini öğretmek. Kullanılırlık model ve prensiplerini öğrenciye tanıtmak. Kullanıcı ve görev analizini öğrenciye yaptırmak. Tasarım, prototip geliştirme ve değerlendirme işlemlerini öğrenciye proje yaptırarak öğretmek. Renk ve tipografi gibi arayüz özelliklerinin etkilerini tartışmak. Yeni kullanıcı arayüzü teknikleri öğretmek.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ben Shneiderman. "Designing the User Interface" Pearson
2- K. Cağıltay, "Teoriden Pratiğe İnsan – Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği", ODTU Yayıncılık

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

Diğer

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte