>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Oyun Programlama TBL422 Seçmeli Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Yavuz Selim FATİHOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 3B bilgisayar oyunları ve grafik uygulamaları geliştirmek için uygun yazılım geliştirme araçlarını kullanabilir ve değerlendirebilir.
2) Verimli API özelliklerini barındıran 3B sabit fonksiyon çizim hattını kullanan bir 3B uygulamayı tasarlayabilir.
3) API fonksiyonlarını verimli kullanabilmek için bilgisayar oyununun çizim ve benzetim sorunlarını analiz edebilir.
4) 3B modelleme ve animasyon

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
2 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
4 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sanal Gerçeklik

Dersin İçeriği

Oyun programlamaya giriş ve oyun programlamanın tarihi, 3B matematik, 2B ve 3B dönüşümler, 3B modelleme, Karakter modelleme, Oyunda ses, Giriş donanımları, Çıkış donanımları, Oyun motorları, Oyunda yapay zeka, Uygulamalar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte