>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İleri Java Uygulamaları TBL324 Seçmeli Lisans 3 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zeynep Hilal KİLİMCİ
Doç. Dr. Serdar SOLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Olay odaklı programlamanın esaslarını, GUI kavramlarını, uygulamalarını öğrenir.
2) Jenerik, koleksiyon ve çoklu iş parçacığı kullanan bilgisayar programları yazabilir.
3) Java ağları, MVC ve Swing Modelleri, Java Veri Tabanı Programlaması hakkında bilgi edinir
4) Web uygulamalarını ve hizmetlerini tasarlama ve geliştirme, yeni gelişmeler öğrenme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek   Orta Düşük    
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek   Orta Düşük    
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek   Yüksek Düşük    
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek   Yüksek Düşük    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Java Programlamaya Giriş

Dersin İçeriği

Nesne yönelimli programlama uygulamaları, Grafik çizimlerinin geliştirilmesi, Grafiksel kullanıcı arayüzü tasarlanması ve gerçeklenmesi, İleri Java veri tabanı programlama uygulamalarının gerçeklenmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Nesneler, Sınıflar, Miras, Polimorfizm ile Nesne Yönelimli Programlamanın Hatırlatılması
2) Soyut Sınıflar
3) Arayüze Giriş
4) Grafikler
5) Grafikler
6) Olay Odaklı Programlama
7) Olay Odaklı Programlama
8) Ara Sınav /Değerlendirme
9) Olay Odaklı Programlama
10) Java Collection Yapısı
11) Java Beans ve Bean Olayları
12) Konteynerlar (Containers), Yerleşim Yöneticileri(Layout Managers) ve Sınır Yapıları (Borders)
13) Java Veritabanı Programlama
14) Java Veritabanı Programlama, Java Veritabanı Arayüz Etkileşimi
15) Java Veritabanı Programlama, Java Veritabanı Arayüz Etkileşimi
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- McLaughlin, Brett, Gary Pollice, and David West. Head First Object-Oriented Analysis and Design. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2007. ISBN 978-0-596-00867-3 (ebook: 978-0-596-55675-4)
2- Zakhour, Sharon,Scott Hommel, Jacob Royal, Isaac Rabinovitch, Tom Risser, and Mark Hoeber. The Java Tutorial: A Short Course on the Basics. 4th ed. New York: Addison-Wesley, 2006. ISBN 978-0321334206.
3- Loftus, William, and John Lewis. Java Software Solutions: Foundations of Program Design. 6. ed. Boston: Pearson/Addison Wesley, 2009. ISBN 978-0321549341.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Laboratuvar/Çalıştay
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte