>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Havayolu Filo Planlaması HUI352 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Didem RODOPLU ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi Hakkı Cenk ERKİN
Öğr. Gör. İhsan ÇELEBİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Uçak çeşitlerini açıklar
2) Uçakların avantajlarını açıklar
3) Uçakların dezavantajlarını açıklar
4) Havayolu maliyet yapısını açıklar
5) Havayolu filo yapısını açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sivil Havacılığa Giriş

Dersin İçeriği

Havayolu Filo Planlama Unsurları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Filo planlaması nedir?
2) Filo planlama süreci I
3) Filo planlama süreci II
4) Uçak seçimindeki kriterler
5) Mevcut ve hedef pazarlar ile filo planının ilişkisi
6) Filo planlamasına makro yaklaşım
7) Filo planlamasına micro yaklaşım
8) Yarıyıl sınavı
9) Havayolu ürünü ve uçak tipi ilişkisi
10) Filo planı çerçevesinde uçak performansının değerlendirilmesi I
11) Filo planı çerçevesinde uçak performansının değerlendirilmesi II
12) Uçakla ilgili maliyetlerin filo planına etkisi
13) Filo planlamasının bir yatırım projesi olarak değerlendirilmesi
14) Havayolu sektörden filo planlamasına dair örnekler
15) Genel değerlendirme
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Clark, P. (2007) Buying the big jets, Ashgate.
2- Holloway, S. (2008) Straight and Level, Ashgate.
3- Belobaba, Odoni and Barnhart (2009) The Global Airline Industry, Wiley.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte