>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kur'an Okuma ve Tecvid I | ILH101 | Zorunlu | Lisans | 1 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
Öğr. Gör. Nevrin Nur ASLAN
1) Öğrenciler sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumu hakkında bilgi edinir
2) Öğrenciler Kur’ân’ı tecvid kurallarına göre okuma yeteneğini elde eder ve tecvid kurallarını Kur’an’ın her yerinde uygulayabilir.
3) Öğrenciler Kur’an harflerini doğru bir şekilde telaffuz etme yeteneğini elde eder.
4) Öğrenciler Kur’an’ın her yerini talim kurallarına göre okuma kabiliyeti kazanır.
5) Öğrenciler, Kur’ân’ın bazı kısa surelerini ezbere okur.
6) Tenvin ve Sâkin Nûn’un, Sâkin Mîm’in ve Râ’nın okunuş kurallarını öğrenip uygulayabililir.
7) Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın ilk beş cüzünü “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilir.
8) Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olur.
9) Namaz dualarını, Ezan-Kamet-Tesbihatı, Fatiha suresini, Bakara suresinin 1-5, ayetlerini ve Fil-Nas arasındaki kısa sureleri ezberden doğru bir şekilde okuyabilme
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
2 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
3 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
6 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
7 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
8 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
9 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
1-Tecvid İlminin Doğuşu, Tanımı, Konusu, Amacı ve Hükmü. 2-Tecvit ilmi ve konularına giriş. 3-Mahreç ve sıfat konularına dayalı uygulamalı olarak yüzüne okuyabilme. 4- Kur’ân okuma becerisi kazanma çalışmaları. 5-Harflerin Tanımı ve Çeşitleri: Aslî Harfler, Fer’î Harfler 6-Ezberlerin talimi. Ezberler: LEYL ŞEMS BELED FECR GÂŞİYE A’LÂ
1- ABDURRAHMAN ÇETİN, KUR'AN OKUMA ESASLARI
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Arapça
İstenmemekte