>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İslam Tarihi I ILH110 Zorunlu Lisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Abdulkadir MACİT
Doç. Dr. Bahattin TURGUT
Dr. Öğr. Üyesi MELEK YILMAZ GÖMBEYAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hülefa-i Raşidin döneminin İslam Tarihi’ni anlamada merkezi bir dönem olduğunu kavrar
2) Hülefa-i Raşidin döneminin İslam Tarihi’ndeki gözden kaçırılmaması gereken mühim konumunu kavrar
3) Hz. Peygamberin vefatından sonra İslam dünyasında oluşan atmosferi fark edebilme
4) Hz. Peygamber sonrası ortaya çıkan yeni gelişmeleri analiz edebilme;
5) Hülefa-i Raşidin'den her birinin uygulamalarını karşılaştırabilme ve çeşitli konulardaki farklı uygulamalarını örnek alabilme;
6) Hilafet ve Saltanat dönemlerini karşılaştırabilme
7) İslam tarihindeki farklı görüş ve mezheplerin ortaya çıkış nedenlerini açıklayabilme
8) Hülefa-i Raşidin, Emeviler ve Endülüs Emevilerinin farklılık gösteren yanlarını açıklayabilme ve yorumlayabilme
9) Günümüzde ortaya çıkan bazı hadiseler ile mezkur dönemlerinin olayları arasındaki benzerlikleri kurabilme
10) Bu dönemler ile ilgili klasik ve modern kaynakları tanıyabilme
11) Bu dönemler hakkında çağdaş yaklaşımları bilimsel yöntemlerle eleştirebilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1                     Yüksek
2                   Yüksek  
3                 Yüksek    
4                      
5                      
6           Yüksek          
7       Yüksek              
8                      
9     Yüksek                
10               Yüksek      
11   Yüksek                 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Erken Dönem İslam Tarihi Siyer-i Nebi

Dersin İçeriği

1. Dört Halife Dönemi 2. Emeviler Dönemi 3. Endülüs Emeviler Dönemi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kavramsal Çerçeve (İslam Tarihi, Hülefâ-i Râşidîn) ve Kaynaklar
2) Hülefâ-i Râşidîn’in Hayatlarını Niçin Tetkik Ediyoruz?
3) Hz. Peygamber’in Vefatından Sonra İslâm Toplumunun Karşılaştığı Temel Sorunlar
4) Hz. Ebû Bekir Dönemi
5) Hz. Ebû Bekir Dönemi Kültür ve Medeniyet
6) Hz. Ömer Dönemi
7) Hz. Ömer Dönemi Kültür ve Medeniyet
8) Ara Sınav
9) Hz. Osman Dönemi
10) Hz. Osman Dönemi Kültür ve Medeniyet
11) Hz. Ali ve Hz. Hasan Dönemi
12) Hz. Ali ve Hasan Dönemi Kültür ve Medeniyet
13) Hülefâ-i Râşidîn Dönemi İslam Müesseseleri ve Kurumları
14) Dört Halife Döneminde İdari ve Mali Yapı
15) Hülefâ-i Râşidîn Döneminin İslam Tarihi’ndeki Yeri
16) Sene Sonu Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte