>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Din Eğitimi | ILH312 | Zorunlu | Lisans | 3 | Bahar | 2 |
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Prof. Dr. Sefer YAVUZ
1) Din eğitimi biliminin konusu, temel kavramları, araştırma yöntemlerini kavrar
2) Örgün din öğretimi, yaşam boyu din eğitimi, din öğretiminin Türkiye’deki gelişimi hakkında bilgilenir
3) Din öğretiminin yaklaşımları ve dünyada din öğretimi uygulamalarını kavrar
4) Türkiye’de din eğitimi alanında yapılan çalışmaları tanır
5) Mesleki din eğitimi, ilk ve ortaöğretimde din dersleri hakkında bilimsel analizler yapabilir
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi, Dinler Tarihi
Din Eğitiminin neliği, amacı ve doğasını incelemek. Din Eğitiminin bireysel ve toplumsal yaşama katkılarına dikkat çekmek. Öğrencilerin yaşamları boyunca muhtemel dini tecrübelerini, dini hayatlarını ve dini anlamadaki teorik ve pratik problemleri tartışmak.
1- Din Eğitimi -Prof. Dr. Nurullah Altaş
1) Anlatım
2) Örnek Olay
3) Problem Çözme
4) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte