>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Günümüz Kelam Problemleri | ILH223 | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 6 |
Dr. Öğr. Üyesi Recai ÇETRES
1) Günümüzde İslâm itikadı açısından problem teşkil eden konular hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur;;
1) Günümüzde İslâm itikadı açısından problem teşkil eden konular hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur;;
2) Bu problemli konuların, fikir akımlarının ve teorilerin ortaya çıkışları ve tarihsel süreç içerisinde aldıkları şekilleri tanır.;;
2) Bu problemli konuların, fikir akımlarının ve teorilerin ortaya çıkışları ve tarihsel süreç içerisinde aldıkları şekilleri tanır.;;
3) Onların İslâm itikadına ters düşen yanlarını tespit ve analiz edebilir.;
3) Onların İslâm itikadına ters düşen yanlarını tespit ve analiz edebilir.;
4) Bu problemler karşısında İslâm dininin temel kaynak ve dinamiklerinden yararlanarak bunların çözümünde doğru ve günümüz için geçerli olabilecek cevaplar geliştirebilme yetisi kazanır.;;
4) Bu problemler karşısında İslâm dininin temel kaynak ve dinamiklerinden yararlanarak bunların çözümünde doğru ve günümüz için geçerli olabilecek cevaplar geliştirebilme yetisi kazanır.;;
5) Bu problemlere İslâm dünyasında geçmişte ve günümüzde ne gibi cevaplar verildiğini öğrenir ve aynı zamanda bu cevapları bir iç-kritiğe tâbi tutarak kuvvetli ve zayıf yönlerini tespit eder.;;
5) Bu problemlere İslâm dünyasında geçmişte ve günümüzde ne gibi cevaplar verildiğini öğrenir ve aynı zamanda bu cevapları bir iç-kritiğe tâbi tutarak kuvvetli ve zayıf yönlerini tespit eder.;;
6) Ateizm, materyalizm ve pozitivizm gibi din karşıtı akımların temel tezlerini tanır, bunlara karşı dinin nasıl bir duruşa sahip olması gerektiğini tartışır.;;
6) Ateizm, materyalizm ve pozitivizm gibi din karşıtı akımların temel tezlerini tanır, bunlara karşı dinin nasıl bir duruşa sahip olması gerektiğini tartışır.;;
7) Günümüzde yaşanan sosyal hayatın temel özelliklerini kavrayarak inanç noktasında ortaya çıkardığı problemlere İslâmî tez ve öneriler üretebilme mekanizmasına sahip olur.;;
7) Günümüzde yaşanan sosyal hayatın temel özelliklerini kavrayarak inanç noktasında ortaya çıkardığı problemlere İslâmî tez ve öneriler üretebilme mekanizmasına sahip olur.;;
8) Satanizm gibi toplumsal düzeni ve ahlâkı olumsuz yönde etkileyen akımların gerisindeki felsefî, psikolojik ve sosyolojik altyapının farkında olarak bunların topluma olan zararlarını önleme noktasında ne gibi öneriler sunulabileceğini tartışır.;;
8) Satanizm gibi toplumsal düzeni ve ahlâkı olumsuz yönde etkileyen akımların gerisindeki felsefî, psikolojik ve sosyolojik altyapının farkında olarak bunların topluma olan zararlarını önleme noktasında ne gibi öneriler sunulabileceğini tartışır.;;
9) Problemlere hissî değil, objektif, eleştirel ve bütüncül bir tarzda bakar.;;
9) Problemlere hissî değil, objektif, eleştirel ve bütüncül bir tarzda bakar.;;
10) İleride İslâm itikadının karşısına problem olarak çıkabilecek durumlara karşı uyanık olur ve bunlara cevap ve çözüm üretme refleksi kazanır.;;
10) İleride İslâm itikadının karşısına problem olarak çıkabilecek durumlara karşı uyanık olur ve bunlara cevap ve çözüm üretme refleksi kazanır.;;
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | ||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
2 | ||||||||||||
2 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
3 | ||||||||||||
3 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
4 | ||||||||||||
4 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
5 | ||||||||||||
5 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
6 | ||||||||||||
6 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
7 | ||||||||||||
7 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
8 | ||||||||||||
8 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
9 | ||||||||||||
9 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
10 | ||||||||||||
10 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
yok
Kelâm ilminin ontoloji ve epistemoloji anlayışının kelâmî problemlere ve çözümlerine etkisi
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte