>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Güzel Kur'an Okuma II | ILH315 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 6 |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
Öğr. Gör. Nevrin Nur ASLAN
1) Harflerin mahreç ve sıfatlarındaki nüansları ve okuyuş esnasında ortaya çıkabilecek açık/gizli hataları fark edebilme
1) Harflerin mahreç ve sıfatlarındaki nüansları ve okuyuş esnasında ortaya çıkabilecek açık/gizli hataları fark edebilme
2) Kur’an tilavetinde Dudak Talimi ve uygulamasını kavrayabilme
2) Kur’an tilavetinde Dudak Talimi ve uygulamasını kavrayabilme
3) Kur’an’ın okunuş şekilleri ve bunlar arasındaki farkları ayırt edebilme
3) Kur’an’ın okunuş şekilleri ve bunlar arasındaki farkları ayırt edebilme
4) Mevcut ezberlerini okurken Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinden yararlanabilme
4) Mevcut ezberlerini okurken Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinden yararlanabilme
5) Başta Camii ve Mescitler olmak üzere her türlü dini ve sosyal faaliyetlerde zamana ve mekâna uygun olan Kur’an ayetlerini tanıyabilme
5) Başta Camii ve Mescitler olmak üzere her türlü dini ve sosyal faaliyetlerde zamana ve mekâna uygun olan Kur’an ayetlerini tanıyabilme
6) Bu tür faaliyetlerde okumak üzere Rum Suresi 30/20-28, Tahrim Suresi 66/6-9, Al-i İmran Suresi 3/95-97 ve Al-i İmran Suresi 3/185-186. ayetlerini aşır olarak okuyabilme
6) Bu tür faaliyetlerde okumak üzere Rum Suresi 30/20-28, Tahrim Suresi 66/6-9, Al-i İmran Suresi 3/95-97 ve Al-i İmran Suresi 3/185-186. ayetlerini aşır olarak okuyabilme
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | ||||||||||||
1 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
2 | ||||||||||||
2 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
3 | ||||||||||||
3 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
4 | ||||||||||||
4 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
5 | ||||||||||||
5 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
6 | ||||||||||||
6 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Harflerin Sıfatları Ve Meharicini Teorik Düzeyde Öğretmek; Ezber Ve Yüzüne Düzeyinde Öğrencilere Pratik Yaptırmak; Ezber Sureleri Ezberlemek 1) Tahkik Yöntemiyle Aşır Okumayı Öğrenmek 2) Hadr Tarikiyle Mukabele Okumayı Öğrenmek 3) Tedvir Tarikiyle Normal Okumayı Öğrenmek 4) Türk Karilerden Dinletilerle Kulak Aşinalığı Sağlamak 5) Türk Karilerden Dinletilerle Kulak Aşinalığı Sağlamak 6) Arap Karilerinden Dinletilerle Kulak Dolgunluğu Sağlamak 7) Arap Karilerinden Dinletilerle Kulak Dolgunluğu Sağlamak Aşır Talimleri
1- ABDURRAHMAN ÇETİN, KUR'AN OKUMA ESASLARI
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Arapça
İstenmemekte