>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Günümüz Fıkıh Problemleri | ILH328 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 6 |
Doç. Dr. Ahmet EKŞİ
1) Güncel fıkhi problemlerle ilgili temel bilgileri, kavramları ve bu problemler haklarındaki kanaatleri tanıyabilme;
1) Güncel fıkhi problemlerle ilgili temel bilgileri, kavramları ve bu problemler haklarındaki kanaatleri tanıyabilme;
2) Güncel fıkhî problemleri çözmede izlenecek yöntemleri kavrayabilme;
2) Güncel fıkhî problemleri çözmede izlenecek yöntemleri kavrayabilme;
3) Güncel teorik bir fıkhî problem olarak İçtihat faaliyetini tarihi gelişimi içinde tanıyabilme ve problem çözüm yöntemi olarak kullanabilme
3) Güncel teorik bir fıkhî problem olarak İçtihat faaliyetini tarihi gelişimi içinde tanıyabilme ve problem çözüm yöntemi olarak kullanabilme
4) Teorik ve pratik problemlerin kaynaklarda geçen hükümlerine inerek fıkıh kaynaklarından yararlanabilme
4) Teorik ve pratik problemlerin kaynaklarda geçen hükümlerine inerek fıkıh kaynaklarından yararlanabilme
5) Problemlerin kaynaklarını tanıyarak bunların İslâm medeniyeti bakımından taşıdıkları anlamı açıklayabilme
5) Problemlerin kaynaklarını tanıyarak bunların İslâm medeniyeti bakımından taşıdıkları anlamı açıklayabilme
6) İktisadi hayatın problemlerini tanıyarak, düzenli ve istikrarlı iktisadi ilişkilerin kurulması için gerekli olan ilkeler hakkında fikir üretebilme
6) İktisadi hayatın problemlerini tanıyarak, düzenli ve istikrarlı iktisadi ilişkilerin kurulması için gerekli olan ilkeler hakkında fikir üretebilme
7) Tıp ilminin ve teknolojisinin gelişim süreci ile güncel fıkıh problemleri arasındaki ilişkiyi tespit edebilme
7) Tıp ilminin ve teknolojisinin gelişim süreci ile güncel fıkıh problemleri arasındaki ilişkiyi tespit edebilme
8) İbadetlerle ilgili güncel problemlere dair çözümleri öğrenir
8) İbadetlerle ilgili güncel problemlere dair çözümleri öğrenir
9) Toplumun ve bireylerin dini değerler ile doğru bir şekilde buluşmasının yollarını araştırmak ve dinin toplum düzeninin sağlanmasındaki rolünü açıklayabilme
9) Toplumun ve bireylerin dini değerler ile doğru bir şekilde buluşmasının yollarını araştırmak ve dinin toplum düzeninin sağlanmasındaki rolünü açıklayabilme
10) Aile hayatıyla ilgili problemleri bilerek uygun çözümleri bulup çıkarabilme yetisi kazanmak
10) Aile hayatıyla ilgili problemleri bilerek uygun çözümleri bulup çıkarabilme yetisi kazanmak
11) Helal gıda ile ilgili genel ilkeleri öğrenir.
11) Helal gıda ile ilgili genel ilkeleri öğrenir.
12) Gayrüi müslimlerle ilişkilerde dikkat edilecek genel prensipleri bilir.
12) Gayrüi müslimlerle ilişkilerde dikkat edilecek genel prensipleri bilir.
13) Kimsesiz ve yetim çocukların korunmasına yönelik evlat edinme ve koruyucu ailelik gibi hususlarda İslam Dininin öğretilerini bilir.
13) Kimsesiz ve yetim çocukların korunmasına yönelik evlat edinme ve koruyucu ailelik gibi hususlarda İslam Dininin öğretilerini bilir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Düşük | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | |
1 | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | |
2 | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | |
2 | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | |
3 | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | |
3 | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | |
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük | |
4 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | |
5 | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | |
5 | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Düşük | ||
6 | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | ||
6 | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | |
7 | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | ||
7 | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | ||
8 | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
9 | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | ||||
9 | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük | |||
10 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | ||
10 | ||||||||||||
11 | ||||||||||||
11 | Düşük | |||||||||||
12 | Düşük | |||||||||||
12 | Düşük | |||||||||||
13 | Düşük | |||||||||||
13 | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Zamanın ve bilimlerin değişmesiyle fıkıh ilminde ortaya çıkan yeni sorunlar ve bu sorunlara dair çözümler. Ibadetler, aile hayatı, ticari hayat, gıda maddeleri, tıp, sanat, spor ve eğlence ile ilgili fıkhi problemler, gayr-i müslimlerle ilişkiler.
Türkçe
İstenmemekte