>

Yeni Dini Hareketler Sosyolojisi

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yeni Dini Hareketler Sosyolojisi ILH430 Seçmeli Lisans 4 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sefer YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yeni dini hareketleri hazırlayan sebepleri analiz edebilir
2) Yeni dini hareketlerin genel özelliklerini kavrar
3) Yeni dini haretler ve diğer dini gruplar arasında ayrım yapabilir
4) Bu kategori giren başlıca oluşumlar hakkında bilgi sahibi olur

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek
2 Düşük Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta
3 Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Din Sosyolojisi

Dersin İçeriği

Yeni dini haretklerin tarihi arkaplanı, genel özellikleri, lider tipleri, üye tipleri, dünya ve Türkiye'deki başlıca harektlerin kurucularıı, öğretileri, genel özellikleri, faaliyet alanları...

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yeni dini haretlerin tarihi arkaplanı
2) YDH' lerin karakteristik özellikleri
3) YDH'leri tanımlama ve isimlendirme problemi
4) Türkiye'de YDH'ler
5) Dünyada YDH'ler
6) YDH'lerin yapısal özellikleri; lider ve liderin özellikleri
7) YDH'lerin özellikleri; üyeler ve üyelerin özellikleri
8) Arasınav
9) YDH'lere özgü bazı propaganda ve üye kazanma yöntemleri
10) Moonculuk hareketi
11) Scientology hareketi
12) Mormonlar Hareketi
13) Satanizm hareketi
14) Transandantal Meditasyon hareketi
15) Yehova Şahitleri hareketi
16) Yıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mehmet A. Kirman, Yeni Dini Hareketler Sosyolojisi, Birleşik Yay., Ankara, 2010.
2- Eileen Baker, New Religious Movements, HMSO, London, 1992.
3- Mustafa Arslan, "Değişim Sürecinde Yeni Dindarlık Formları; "Yeni Çağ İnanışları" Örneği, DED, 4(11), (9-25)
4- Mustafa Bıyık, Küresel Bir Din Projesi Olarak Moonculuk, Birey Yay., İst., 2002.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte