>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Tefsir ve Şerh | ILH336 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 6 |
Prof. Dr. Mehmet ÇİÇEK
1) Tefsir düşüncesinin oluştuğu siyasi, kültürel ve ilmî alt yapıya vakıf olur.
2) Temel telif türü olarak “şerh” ve “Tefsir” ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.
3) Tefsir şerhlerinin temel metinleri olan keşşaf, beydavi, İrşad, Nesefi, celaleyn ve şerhleri arasında genel bir bilgiye kavuşur.
4) Tefsir şerhlerinden bazı örnekleri görür.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | |||||||||||
2 | Yüksek | |||||||||||
3 | Yüksek | |||||||||||
4 | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Tefsir şerhlerinin temel metinleri olarak Keşşaf, Beydavi, İrşad, Nesefi, Celaleyn tefsirleri hakkında bilgi sahibi olmak. Tefsir şarihlerini öğrenmek ve şerhlerinden bazı örnekleri görmek.
1- 1. Ahmet Fethi Polat, İslam Tefsir Geleneğinde Akılcı Söyleme Yöneltilen Eleştiriler
2. Celil Kiraz, “Saçaklızade’nin Beydavi’ye yönelttiği Eleştiriler”
3. Mehmet Çiçek, “Kur’an’ın Varlığı Şeriatla mı Sağlanır? Osmanlı Şerh Geleneğinde Bir Tartışma”
4. DİA “haşiye”, “şerh”, “talika” vb. ilgili maddeler
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte