>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İslam Eğitim Tarihi ILH420 Seçmeli Lisans 4 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İslam dininin eğitim ve öğretime bakış açısını kavrar
1) İslam dininin eğitim ve öğretime bakış açısını kavrar
2) İslam eğitim kuramlarının ve kurumlarının oluşumunu ve gelişimini ana hatlarıyla açıklar
2) İslam eğitim kuramlarının ve kurumlarının oluşumunu ve gelişimini ana hatlarıyla açıklar
3) Genel eğitim ve öğretim metotları ile İslamdaki eğitim-öğretim metotları arasında ilişki kurar
3) Genel eğitim ve öğretim metotları ile İslamdaki eğitim-öğretim metotları arasında ilişki kurar
4) Eğitim-öğretim alanında medreselerden önceki ve sonraki gelişmeleri ve bu gelişmelerin arka planını değerlendirme becerisi kazanır
4) Eğitim-öğretim alanında medreselerden önceki ve sonraki gelişmeleri ve bu gelişmelerin arka planını değerlendirme becerisi kazanır
5) Osmanlıdan Cumhuriyete geçiş sürecinde eğitim-öğretim alanındaki yenilikleri ve bu eğitimin dinamiklerini öğrenir
5) Osmanlıdan Cumhuriyete geçiş sürecinde eğitim-öğretim alanındaki yenilikleri ve bu eğitimin dinamiklerini öğrenir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1                      
1 Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta
2                      
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3                      
3 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta
4                      
4 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
5                      
5 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Din Eğitimi, Eğitim ilke ve Yöntemleri

Dersin İçeriği

Örgün ve yaygın din eğitimi müesselerini ve gelişim süreçlerini konusunda bilgilendirir

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte