>

Yaşayan Dünya Dinleri

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yaşayan Dünya Dinleri ILH346 Seçmeli Lisans 3 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nihat DURAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenciler dini düşüncenin kaynağı hakkındaki teorileri tanıyıp bilir.
2) Öğrenciler Dinler Tarihi dersinde incelenen Hint Kökenli dinlerin, Uzakdoğu Kökenli dinlerin ve Yakın- Doğu Kökenli dinlerin ortaya çıkışları ve tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Öğrenciler Dinler Tarihi Dersinde inceleme konusu yapılan dinlerin belli başlı inanç? ve ibadetlerini öğrenerek bunların birbirleriyle ilişkilerini kavrar.
4) Öğrenciler Dinler Tarihi dersinde inceleme konusu yapılan dinlerin pratik boyutları hakkında bilgi sahibi olarak onların mensupları üzerindeki etkilerini görme imkanını elde eder.
5) Öğrenciler Dinler Tarihi dersinde İslam dışı dinlerin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimleri, inanç ve ibadetleri konularında elde ettiği bilgileri İslam dinini daha iyi anlamada nasıl kullanabileceğini öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek
2 Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
4 Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Dinler Tarihi

Dersin İçeriği

“Yaşayan Dünya Dinleri” olarak da adlandırılan dinler Hint Kökenli Dinler (Hinduizm, Budizm, Jaynizm, Sihizm), Uzak Doğu Kökenli Dinler (Çin Dinleri- Daoizm ve Konfüçyanizm- Şintoizm ve Yakın Doğu Kökenli Dinler (Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam) başlıkları altında ele alınmaktadır. Bu derse inceleme konusu yapılan tüm dinler ortaya çıkışları, tarihi gelişimleri, temel inanç ve ibadetleri çerçevesinde mensuplarının yaşamlarında yansımasını buldukları gibi ele alınmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dinler Tarihinin dünyada ve ülkemizde gelişimi
2) Hinduizm (Genel Tarih / Özellikler)
3) Hinduizm ve Budizm
4) Jainizm ve Sihizm
5) Konfüçyanizm, Daoizm, Şintoizm
6) Zerdüştlük, Sabiilik
7) Yahudilik (Genel Tarih)
8) Ara Dönem Sınavı
9) Yahudilik (İnanç-İbadet ve Mezhepler)
10) Yahudilik- İslam İlişkileri
11) Hıristiyanlık (Genel Tarihi)
12) Hıristiyanlık (İnanç – İbadet – Mezhepler)
13) Hıristiyan – İslam İlişkileri
14) Yeni dini hareketler
15) Evanjelizm
16) Dönem Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- A. Küçük, G. Tümer, M. A. Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yayınevi, Ankara, 2011.
2- Şinasi Gündüz (Ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, İstanbul, 2007.
3- Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2004.
4- M. Alıcı - S. Turan (Ed.), Dinler Tarihi I-II, İstanbul: Lisans Yay. 2018.
5- Mahmut Aydın, Dinler Tarihi: Tarih, İnanç ve İbadet, İstanbul: Ensar Yayınları, 2018.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte