>

Gönüllülük Çalışmaları

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Gönüllülük Çalışmaları ILH361 Seçmeli Lisans 3 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hüseyin OKUR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yönetim, organizasyon, gönüllülük ve gönüllü yönetimi kavramlarını açıklar
1) Yönetim, organizasyon, gönüllülük ve gönüllü yönetimi kavramlarını açıklar
2) Temel gönüllülük alanları olan afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler gibi kurum ve kuruluşların amaçlarını açılar
2) Temel gönüllülük alanları olan afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler gibi kurum ve kuruluşların amaçlarını açılar
3) Bu kuruluşların varlığının toplumsal duyarlılığın gelişimi açısından öneminin farkında olur
3) Bu kuruluşların varlığının toplumsal duyarlılığın gelişimi açısından öneminin farkında olur
4) Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme süreçlerinin kuramsal temellerini açıklar
4) Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme süreçlerinin kuramsal temellerini açıklar
5) Gönüllü çalışmalarda hangi etik ilke ve kurallara uyulması gerektiğini açıklar.
5) Gönüllü çalışmalarda hangi etik ilke ve kurallara uyulması gerektiğini açıklar.
6) Sahada gönüllü çalışmalara katılmaya istekli olur
6) Sahada gönüllü çalışmalara katılmaya istekli olur
7) Gönüllü çalışmalarda, etik ilke ve kuralların yerine gelmediğinde neler olabileceğini açıklar
7) Gönüllü çalışmalarda, etik ilke ve kuralların yerine gelmediğinde neler olabileceğini açıklar
8) Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılım için izlenmesi gereken prosedürleri açıklar
8) Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılım için izlenmesi gereken prosedürleri açıklar
10) Toplumda risk gruplarına ve göçmenlere ilişkin konuları ve birçok farklı konuda gönüllü çalışabileceğinin ve bunun önemli bir değer olduğunun farkında olur
10) Toplumda risk gruplarına ve göçmenlere ilişkin konuları ve birçok farklı konuda gönüllü çalışabileceğinin ve bunun önemli bir değer olduğunun farkında olur
10) Gönüllülük çalışmalarını projelendirir
10) Gönüllülük çalışmalarını projelendirir
11) Projesini gönüllü seçtiği yer/kurum/kuruluş/ vb. yerde uygular
11) Projesini gönüllü seçtiği yer/kurum/kuruluş/ vb. yerde uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
6 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
6 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
7 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
8 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
8 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
10 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
10 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
11 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
11 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

The main aim of the course is to strengthen the ties between the University and society by using the knowledge, skills and accumulation gained by students throughout their educational life; human, social, economic, etc. providing them with sensitivity to various issues and problems, especially migration and disasters, disabled people, disadvantaged groups in society with problems; perform some volunteer activities and participate in humanitarian, social, cultural, moral values and facilitate the development of life skills in the community with disabilities and for this purpose, migration, and disaster relief such as the social sensitivity is high, visibility and to increase awareness of the issues; thus, their choice of students in the field of volunteerism, a pre-prepared plan to share the results and take part in volunteer work during a semester to provide.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yönetim, organizasyon ve gönüllülük kavramları; Gönüllülük çalışmalarının kuramsal temelleri, Gönüllülük yönetimi,
2) Yurt içi ve dışında gönüllülük çalışmalarını/uygulamalarını inceleme
3) Temel gönüllülük alanları; afet durumları, göç ve göçmenler, sağlık ve sosyal hizmetler
4) Gönüllülük çalışmalarında etik, ahlaki, dini, geleneksel değerler ve ilkeler,
5) Bireysel ya da grupla yapılabilecek gönüllülük çalışmaları ile ilgili proje tasarısı hazırlama ve geliştirme,
6) Geliştirilen projelerin uygulanması amacıyla gönüllülük çalışmalarına başlama,
7) Gönüllülük çalışmalarına ilişkin uygulanan projeye ilişkin ara değerlendirme/ süreç değerlendirme yapma,
8) Ara sınav / Değerlendirme
9) Gönüllülük projelerine devam etme,
10) Gönüllülük projelerine devam etme,
11) Gönüllülük projelerine devam etme,
12) Gönüllülük projelerine devam etme,
13) Gönüllülük çalışmaları ile ilgili projelerin sunumları,
14) Gönüllülük çalışmaları ile ilgili projelerin sunumları,
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- https://gonulluyuzbiz.gov.tr/
2- Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları (2008).

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Rol Yapma
6) Grup Çalışması
7) Benzetim
8) Beyin Fırtınası
9) Örnek Olay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Proje

1

40%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte