>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Gönüllülük Çalışmaları | ILH361 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 6 |
Doç. Dr. Hüseyin OKUR
1) Yönetim, organizasyon, gönüllülük ve gönüllü yönetimi kavramlarını açıklar
1) Yönetim, organizasyon, gönüllülük ve gönüllü yönetimi kavramlarını açıklar
2) Temel gönüllülük alanları olan afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler gibi kurum ve kuruluşların amaçlarını açılar
2) Temel gönüllülük alanları olan afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler gibi kurum ve kuruluşların amaçlarını açılar
3) Bu kuruluşların varlığının toplumsal duyarlılığın gelişimi açısından öneminin farkında olur
3) Bu kuruluşların varlığının toplumsal duyarlılığın gelişimi açısından öneminin farkında olur
4) Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme süreçlerinin kuramsal temellerini açıklar
4) Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme süreçlerinin kuramsal temellerini açıklar
5) Gönüllü çalışmalarda hangi etik ilke ve kurallara uyulması gerektiğini açıklar.
5) Gönüllü çalışmalarda hangi etik ilke ve kurallara uyulması gerektiğini açıklar.
6) Sahada gönüllü çalışmalara katılmaya istekli olur
6) Sahada gönüllü çalışmalara katılmaya istekli olur
7) Gönüllü çalışmalarda, etik ilke ve kuralların yerine gelmediğinde neler olabileceğini açıklar
7) Gönüllü çalışmalarda, etik ilke ve kuralların yerine gelmediğinde neler olabileceğini açıklar
8) Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılım için izlenmesi gereken prosedürleri açıklar
8) Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılım için izlenmesi gereken prosedürleri açıklar
10) Toplumda risk gruplarına ve göçmenlere ilişkin konuları ve birçok farklı konuda gönüllü çalışabileceğinin ve bunun önemli bir değer olduğunun farkında olur
10) Toplumda risk gruplarına ve göçmenlere ilişkin konuları ve birçok farklı konuda gönüllü çalışabileceğinin ve bunun önemli bir değer olduğunun farkında olur
10) Gönüllülük çalışmalarını projelendirir
10) Gönüllülük çalışmalarını projelendirir
11) Projesini gönüllü seçtiği yer/kurum/kuruluş/ vb. yerde uygular
11) Projesini gönüllü seçtiği yer/kurum/kuruluş/ vb. yerde uygular
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
6 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
6 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
7 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
8 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
8 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
10 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
10 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
10 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
10 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
The main aim of the course is to strengthen the ties between the University and society by using the knowledge, skills and accumulation gained by students throughout their educational life; human, social, economic, etc. providing them with sensitivity to various issues and problems, especially migration and disasters, disabled people, disadvantaged groups in society with problems; perform some volunteer activities and participate in humanitarian, social, cultural, moral values and facilitate the development of life skills in the community with disabilities and for this purpose, migration, and disaster relief such as the social sensitivity is high, visibility and to increase awareness of the issues; thus, their choice of students in the field of volunteerism, a pre-prepared plan to share the results and take part in volunteer work during a semester to provide.
1- https://gonulluyuzbiz.gov.tr/
2- Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları (2008).
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Rol Yapma
6) Grup Çalışması
7) Benzetim
8) Beyin Fırtınası
9) Örnek Olay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte