>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitime Giriş ILF291 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. (31.m) Mehmet Reşat ŞAVLI
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU
Doç. Dr. Ahmet Canan KARAKAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tarihsel olayları, kişileri ve onların eğitim uygulamaları üzerindeki etkilerini belirleyecek.
2) Dört temel eğitim felsefesini ve onların eğitim uygulamaları üzerindeki etkilerini tanımlayabilecek
3) Öğrenci çeşitliliğinin kaynaklarını ve öğretmenler için uygulamalarını tanımlayabilecek.
4) Günümüzde öğrencilerin karşılaştığı sosyal problemleri listeleyebilecek ve uygun öğretmen davranışlarını belirleyebilecek.
5) Etkili öğretmenin özelliklerini sayabilecek ve açıklayabilecek.
6) Öğrenciler birçok çeşitli metot aracılığıyla aktif ve çevre ile etkileşimli bir öğrenme ortamına dahil olacaklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1     Orta                
2       Düşük              
3               Orta      
4                      
5                      
6                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

1. Temel kavramları, araştırma tekniklerini, öğretilen disiplinlerin yapılarını anlar, tüm bunları öğrenciler için anlamlı hale getirmek için öğrenme deneyimleri oluşturur. 2. Çocuğun nasıl öğrenip geliştiğini anlar ve onların gelişmelerini destekleyecek öğrenme imkanları sağlar. 3. Öğrencilerin öğrenmeye olan yaklaşımlarına göre nasıl değişiklik gösterdiklerini anlar, çeşitlilik gösteren öğrenenlere uyarlanmış öğretim imkanları oluştrur. 4. Farklı öğretim stratejilerini anlar ve kullanır. 5. Öğrenmeye aktif katılıma, bireysel motivasyona ve pozitif sayısal etkileşime teşvik eden öğrenme atmosferini oluşturur. 6. Aktif sorgulamayı, işbirlikçi çalışmayı ve destekçi etkileşimi teşvik etmek için iletişim teknikleri bilgisini kullanır. 7. Öğretimi konu alanı bilgisine, öğrenciye, topluma ve eğitim programı hedeflerine dayanarak planlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin tanımı, önemi, yöntem, dersin işlenişi ile ilgili öneriler
2) Temel kavramlar
3) Örgüt ve yönetim / Yönetim teorileri / merkezden ve yerinden yönetim
4) Eğitimin felsefi temelleri
5) Eğitimin toplumsal temelleri
6) Eğitimin hukuksal temelleri
7) Eğitimin psikolojik temelleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Eğitimin politik temelleri
10) Eğitimin tarihi temelleri
11) Atatürk'ün eğitim politikasının temel ilkeleri
12) Meslek olarak öğretmenlik
13) Türk Milli Eğitiminin amaçları ilkeleri ve yapılanması
14) Öğrenci sunuları
15) Öğrenci sunuları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Eğitime Giriş: Prof Dr Nezahat Güçlü

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte