>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | ILF392 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 4 |
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Ahmet Canan KARAKAŞ
1) Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrar.
2) Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar.
3) Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrar.
4) Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklar.
5) Sosyal ve dil gelişimini kavrar.
6) Öğrenmenin tanımını kavrar ve öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Düşük | |||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | Yüksek | |||||||||||
4 | ||||||||||||
5 | ||||||||||||
6 |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki.
1- Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi
2- Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi
3- Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
4- Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
1) Anlatım
2) Örnek Olay
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte