>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Psikolojisi ILF392 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Ahmet Canan KARAKAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrar.
2) Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar.
3) Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrar.
4) Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklar.
5) Sosyal ve dil gelişimini kavrar.
6) Öğrenmenin tanımını kavrar ve öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1         Düşük            
2                      
3   Yüksek                  
4                      
5                      
6                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk.
2) Bedensel gelişim.
3) Duygusal gelişim.
4) Kişilik gelişimi.
5) Sosyal ve dilsel gelişim.
6) Gelişimle ilgili kuramlar.
7) Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar.
8) Ara sınav / Değerlendirme
9) Davranışçı kuramlar.
10) Sosyal öğrenme yaklaşımı.
11) Bilişsel kuramlar.
12) Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler.
13) Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler.
14) Bireysel Farklılıklar.
15) Güdüleme.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi
2- Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi
3- Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
4- Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Örnek Olay
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte