>

Öğretim Teknolojileri

İlahiyat

İlahiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretim Teknolojileri ILF394 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Mehmet AYHAN
Doç. Dr. Nihat DURAK
Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Adnan GÜRSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir.
1) Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir.
2) İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar
2) İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar
3) Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir
3) Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir
4) Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir.
4) Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir.
5) Kazanımlara uygun materyaller geliştirebilir
5) Kazanımlara uygun materyaller geliştirebilir
6) Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilir.
6) Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1     Yüksek   Düşük            
1                      
2                      
2                      
3                      
3                      
4                      
4                      
5                      
5                      
6                      
6                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Öğretim teknolojilerindeki tarihsel gelişim. İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yeri Öğretimde kullanılan araç gereçler. Öğretimde sık kullanılan araçların özellikleri Kazanımlara uygun materyaller geliştirme Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyalleri hazırlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlar
2) Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı.
3) Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
4) Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması.
5) Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler.
6) Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler).
7) Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler.
8) Ara sınav
9) Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları.
10) Öğrenciler tarafından tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması.
11) Tepegöz saydamları sunumlarının öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirilmesine yönelik tartışmalar.
12) Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması.
13) 2. Ara Sınav/Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi.
14) Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması.
15) Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi.
16) Final sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: PegemA Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte