>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kur'an-ı Kerim I | ILT301 | Zorunlu | Lisans | 1 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
Öğr. Gör. Nevrin Nur ASLAN
1) Harflerin mahreç ve sıfatlarındaki nüansları
ve okuyuş esnasında ortaya çıkabilecek
açık/gizli hataları fark edebilme
2) Sesi güzel kullanarak ve farklı makamları
uygulayarak Kur’an’ı sağlıklı bir biçimde
okuyabilme
3) Kur’an’ın okunuş şekilleri ve bunlar
arasındaki farkları ayırt edebilme
4) Mevcut ezberlerini okurken Hadr, Tedvir ve
Tahkik usullerinden yararlanabilme
5) Başta Camii ve Mescitler olmak üzere her
türlü dini ve sosyal faaliyetlerde zamana ve
mekâna uygun olan Kur’an ayetlerini
tanıyabilme
6) Derste işlenen konular çerçevesinde ileri
düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma
Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.
e-ders
Yok
Yok
Harflerin Sıfatları Ve Meharicini Teorik Düzeyde Öğretmek; Ezber Ve Yüzüne Düzeyinde Öğrencilere Pratik Yaptırmak; Ezber Sureleri Ezberlemek 1) Tahkik Yöntemiyle Aşır Okumayı Öğrenmek 2) Hadr Tarikiyle Mukabele Okumayı Öğrenmek 3) Tedvir Tarikiyle Normal Okumayı Öğrenmek 4) Türk Karilerden Dinletilerle Kulak Aşinalığı Sağlamak 5) Türk Karilerden Dinletilerle Kulak Aşinalığı Sağlamak 6) Arap Karilerinden Dinletilerle Kulak Dolgunluğu Sağlamak 7) Arap Karilerinden Dinletilerle Kulak Dolgunluğu Sağlamak Aşır Talimleri
1- İLİTAM DERS NOTLARI: ÖĞR. GÖR. DR. MEHMET MAŞUK ACAR
1- İLİTAM DERS NOTLARI: ÖĞR. GÖR. DR. MEHMET MAŞUK ACAR
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Benzetim
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte