>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri BES203 Zorunlu Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Fatma Yeşim KÖRMÜKÇÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) ...

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

...........................

Haftalık Ders İzlencesi

1) Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar
2) Program türleri, eğitim programı-öğretme-öğrenme-öğretim ilişkisi, programların aşamalı sınıflaması Types of program, relationship between educatin program-teaching- learning, programs-stage classification
3) İyi bir eğitim programının özellikleri, eğitim programı öğeleri
4) Program geliştirme süreci basamakları, program geliştirmenin kuramsal temelleri
5) Program tasarı modelleri Öğrenci merkezli- sorun merkezli-konu merkezli
6) Program geliştirme modelleri Taba modeli,Taba- Tyler modeli, Tyler modeli,
7) Program tasarım süreci Hedef türleri- hedeflerin sahip olması gereken nitelikler Bloom taksonomisi. Bilişsel alan-psikomotor alan-duyuşsal alan The Program design process Target types- must have qualities of targets Bloom taxonomy Cognitive-Emotional- Psychomotor
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Eğitim durumları / Değerlendirme
10) Öğrenme- Öğretme Kuramları ve Modeller Tam Öğrenme Modeli Etkili Öğretim Modeli Basamaklı Öğretim Kolb'ün Öğrenme Stilleri Modeli Çoklu Zeka Kuramı
11) Öğrenme- Öğretme Kuramları ve Modelleri McCharty'in 4 Mat Öğretim Modeli Gregorc'un Öğrenme Stilleri Modeli Dunn ve Dunn Öğrenme stilleri Modeli
12) Öğretim Strateji ve Yaklaşımları Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi Araştırma İncelenme Yoluyla Öğretim Stratejisi
13) Öğretim Strateji ve Yaklaşımları Aktif Öğrenme Beyin Temelli Öğrenme Kuantum Öğrenme Kavramsal Değişim Yaklaşımı Yapılandırmacılık
14) Öğretim Yöntemleri Anlatım Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Problem Çözme yöntemi Örnek Olay İnceleme Drama Gösterip Yaptırma Yöntemi Bilgisayar Destekli Öğretim
15) Öğretim Teknikleri Gösteri Beyin Fırtınası Altı Şapkalı düşünme Tekniği Sokrat semineri İstasyon Konuşma Halkası
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ed Sibel Dal, Mücahit Köse, Anı Yayınları,2019
2- Öğretim İlke ve Yöntemleri, Soru Bankası, Murat Yayınları,2019

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte