>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Araştırma Projesi AEP402 Zorunlu Lisans 4 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Bergün MERİÇ BİNGÜL
Doç. Dr. Mutlu CUĞ
Doç. Dr. Ahmet GÖNENER
Doç. Dr. Mine GÜL
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Gazanfer GÜL
Öğr. Gör. Pınar PINARLI
Öğr. Gör. Engin ÇETİN
Öğr. Gör. Ertay SEYREK
Öğr. Gör. Murat SON
Ögr. Gör. Dr. Mert Eray ÖNEN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Projeleriyle ilgili alternatif konuları sıralar.
2) Proje ile ilgili bir araştırma taslağı hazırlarlar.
3) Bilimsel araştırmada veri toplama işlemlerini gerçekleştirir.
4) Verileri kodlar ve analiz eder.
5) Öğrenciler bilimsel araştırma projesinin raporunu hazırlar ve sunar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük   Düşük
2 Düşük Orta Düşük Orta Orta Düşük Düşük Orta Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
4   Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük
5 Düşük Orta Düşük Düşük Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ İSTATİSTİK MAKALE YAZIMI VE ANALİZİ

Dersin İçeriği

Bu ders önemli bir araştırma için iyi bir hazırlık gerektiriyor. Araştırma projesi/tezi bir danışman gözetiminde planlanır ve tamamlanır. Bu eğitim programının sona erme çalışması olduğu için araştırma tasarımı, organizasyon, analiz, değerlendirme, literatür taraması yapılması ve öğrencinin araştırma sonuçları ile ilgili sonuçlarının da olması bekleniyor. Yapılan çalışma uzmanlık alanı ile ilgili deneysel veya maç analizi şeklinde yapılır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) KONU BAŞLIĞI BELİRLEME
2) KONU BAŞLIĞI BAŞVURU ONAYI
3) PROJE TASLAĞININ DENEYSEL ORTAMI İLE YAZIŞMALARIN İÇERİKLERİ HAZIRLANIR VE İMZAYA ÇIKILIR
4) ÇALIŞMA İÇİN İLK VERİLERİN ALINMASI VE ANTRENMAN PROGRAMLARININ OLUŞTURULMASI SAĞLANIR. MAÇ ANALİZİ YAPACAKLAR MAÇLARI DİGİTAL ORTAMA AKTARMAK İÇİN GEREKLİ ALTYAPIYI OLUŞTURUR.
5) DENEYSEL ÇALIŞMALARIN İLK VERİLERİ ALINIP TABLOLARI OLUŞTURULUR. MAÇ ANALİZİ YAPACAKLARIN GENEL VE ÖZEL PARAMETRE ŞABLONLARI OLUŞTURULUR.
6) ANTRENMANLARIN DÜZENLİ OLARAK YAPILMASI TAKİP EDİLİR. MAÇLAR İNCELENEREK VERİLER TOPLANIR.
7) ANTRENMANLARIN DÜZENLİ OLARAK EN AZ 8 HAFTA OLARAK YAPILMASI TAKİP EDİLİR. HEDEFLENEN MAÇLAR İNCELENEREK VERİLER TOPLANIR.
8) ANTRENMANLARIN DÜZENLİ OLARAK EN AZ 8 HAFTA OLARAK YAPILMASI TAKİP EDİLİR. HEDEFLENEN MAÇLAR İNCELENEREK VERİLER TOPLANIR.
9) ANTRENMANLARIN DÜZENLİ OLARAK EN AZ 8 HAFTA OLARAK YAPILMASI TAKİP EDİLİR. HEDEFLENEN MAÇLAR İNCELENEREK VERİLER TOPLANIR.
10) ANTRENMANLARIN DÜZENLİ OLARAK EN AZ 8 HAFTA OLARAK YAPILMASI TAKİP EDİLİR. HEDEFLENEN MAÇLAR İNCELENEREK VERİLER TOPLANIR.
11) ANTRENMANLARIN DÜZENLİ OLARAK EN AZ 8 HAFTA OLARAK YAPILMASI TAKİP EDİLİR. HEDEFLENEN MAÇLAR İNCELENEREK VERİLER TOPLANIR.
12) ANTRENMANLARIN DÜZENLİ OLARAK EN AZ 8 HAFTA OLARAK YAPILMASI TAKİP EDİLİR. HEDEFLENEN MAÇLAR İNCELENEREK VERİLER TOPLANIR.
13) ANTRENMANLARIN DÜZENLİ OLARAK EN AZ 8 HAFTA OLARAK YAPILMASI TAKİP EDİLİR. HEDEFLENEN MAÇLAR İNCELENEREK VERİLER TOPLANIR.
14) SON ÖLÇÜMLER ALINIR VE İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME YAPILIR. VERİLERİN DOĞRULUKLARI KONTROL EDİLEREK TABLO VE GRAFİKLER OLUŞTURULUR. KİTAP OLUŞTURULMASI İÇİN BİLİMSEL İÇERİK, TARTIŞMA VE SONUÇ DEĞERLENDİRİLİR.
15) HATA VE EKSİKLER KONTROL EDİLİR. SUNUM İÇİN SON DEĞERLENDİRMELER YAPILIR. GÖRSEL YAPILAR VE VİDEOLAR HAZIRLANIR.
16) SUNUM YAPILIR.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Benzetim
6) Beyin Fırtınası
7) Altı Şapka Metodu
8) Örnek Olay
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte