>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Hentbol Uzmanlık 1 | AEP131 | Seçmeli | Lisans | 1 | Güz | 3 |
Öğr. Gör. Engin ÇETİN
1) Hentbolun tanımı ve tarihçesini açıklayabilmek
2) Hentbol oyun kurallarını yorumlayabilmek
3) Hentbol temel alan bilgisine sahip olmak
4) Hentbolda temel teknikleri uygulayabilmek
5) Hentbolda öğretim yöntemlerini algılayabilmek
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | |||||||||
2 | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | |||||||||
3 | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | |||||||||
4 | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | |||||||||
5 | Orta | Orta | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
AEP 239 Antrenman Bilimi 1
Spor Oyunlarında Hentbolun yeri ve tarihçesi, Mini Hentbol öğretimine giriş, Hentbol oyun kuralları, top atma tutma, Küçük spor oyunlarına hazırlık (top sürme, atma, tutma, pas teknikleri (temel pas, sıçrayarak pas, bilek pas, sektirme pas…), değişik yönlerden gelen topların tutulması, ikili üçlü gruplarla pas çalışmaları, paslaşma esnasında yer değiştirme alıştırmaları, aldatma tekniği, rakibi aldatma sonrası geçiş alıştırmaları, tek yönlü ve çift yönlü aldatma teknikleri, toplu ve topsuz aldatma teknikleri, uygun mesafede aldatma çalışmaları, kale atışları (atış tekniklerinin öğretilmesi), pozisyonlardan kale atışları, ikili ve üçlü gruplar halinde kombine hücum alıştırmaları, temel duruş ve savunma tekniğinin kazandırılması.
1- TAŞKİRAN Y, “Hentbol’da Performans”, Bağırgan Yayınevi, Ankara 1997.
2- SEVİM Y, “Hentbol, Teknik Taktik” Gazi Yayınevi 1997.
3- DORAK, F: “Hentbol, Bireysel Hücum Ve Savunma”, Bilim Ofset Yayınevi, İzmir 1994.
4- Hentbol Federasyonu, “Hentbol Oyun Kuralları ” 2016.
5- TAŞKİRAN, Y., DEMİRDİZEN, A., ÇETİN, E., “Hentbolda Temel Eğitim”, Yayıncı Yayınevi, Kocaeli, 2002.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte