>

Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri (koçluk)

Antrenörlük Eğitimi

Spor Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri (koçluk) AEP335 Zorunlu Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Tolga Kaan BAHADIR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda; Öğrenciler 1. etkili antrenör davranışlarının neler olduğunu açıklayabilecektir. 2. antrenör hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken özelliklere karar verebilecektir. 3. antrenörlük mesleğine eleştirel bakabilecektir. 3.1.antrenörlük mesleği ile eğitim alanındaki diğer meslekleri karşılaştırır. 3.2.antrenörlük mesleğinin geleceğini sorgular. 4.antrenör eğitiminde öğretim modellerini, öğretim stratejilerini,öğretim yöntem ve tekniklerini, ortam düzenlemeyi ve teknolojiyi kullanabilecektir. 4.1. öğretim modellerini tanımlar 4.2. öğretim stratejilerini yorumlar 4.3. öğretim yöntemlerini uygular 4.4. öğretim tekniklerini uygular 4.5. ortam düzenlemeyi tasarlar 4.6. uygun teknolojiyi düzenler

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

1. HAFTA: - Coaching nedir? - Antrenman nedir?Antrenör nedir? - Sporda eğitici Koç 2. HAFTA: - Coach çeşitleri - Takım kurma kavramları - Üç özellik yaklaşımı 3. HAFTA: - Antrenörlük bilgisi - Antrenör olmak için nelere gereksinim vardır - Etkili bir planlamacı olmak - Organizasyon becerisini güçlendirmek 4. HAFTA: - Yetenek seçimi - Nitelikli sporcuların seçimi - Eğitimi yararlı hale getirmek - Göreve bağlılığı geliştirme 5. HAFTA: - Kulüp yönetimi - Kulüplerde çalışma yönünden antrenör çeşitleri - Hedefleri belirlerken takımı da sürece dahil edebilmek - Problem tanıma ve çözümleme tekniklerini öğretmek 6 HAFTA: - Antrenörde bulunması gereken özellikler - Entellektüel yönden - Kişilik yönünden - Sosyal yönden - Takımı oluşturmada iş birliğinin önemi - Açık iletişimi kolaylaştırma - Antrenör ve sporcu psikolojisi 7. HAFTA - Antenörlüğün ilkeleri - İletişim becerilerinin gözden geçirilmesi - Ayrılıkların doğasını anlamak - Antrenör ve sporcu ilişkisi 8. HAFTA: - Ayrılıkların çözüm yolları - Hedef sapmalarında çözüm yolları 9.HAFTA: VİZE 10.HAFTA: - Takıma karşı güven tesis etmek - Takım içersindeki elemanların birbirlerine karşı güven tesis etmek - Olumlu noktaların üzerinde durmak 11. HAFTA: - Baskıcı antrenör - Gevşek antrenör - Çalışkan planlamacı ve organizasyona düşkün antrenör 12.HAFTA - İyi, özgeci antrenör - Gösterişçi antrenör - Alçak gönüllü antrenör 13.HAFTA - Antrenörlerin antrenman ve maç yönetimi anında gözlemlenmesi antrenör özelliklerine göre analiz edilmeleri - Sporda teknoloji kullanımı 14.HAFTA - Antrenörlerin oyun okumada dikkat etmesi gereken altın kuralları 15.HAFTA - Beden ve vücut dilini okuma - Kişilik alanlarının belirlenmesi - Değişik spor dallarına uygun istatistik tutma - Anında ve haftalık değerlendirme 16.HAFTA - Sporcuların sosyal yaşam antrenman müsabaka ve müsabaka aralarında vücut dillerinin okunması ve buna uygun motivasyonun gerçekleştirilmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Coaching nedir? - Antrenman nedir?Antrenör nedir? - Sporda eğitici Koç 2. HAFTA: - Coach çeşitleri - Takım kurma kavramları - Üç özellik yaklaşımı
2) Coach çeşitleri - Takım kurma kavramları - Üç özellik yaklaşımı - Alt yapı antrenörlerinin özellikleri sporculara yaklaşımları
3) Antrenörlük bilgisi - Antrenör olmak için nelere gereksinim vardır - Etkili bir planlamacı olmak - Organizasyon becerisini güçlendirmek
4) Yetenek seçimi - Nitelikli sporcuların seçimi - Eğitimi yararlı hale getirmek - Göreve bağlılığı geliştirme
5) Kulüp yönetimi - Kulüplerde çalışma yönünden antrenör çeşitleri - Hedefleri belirlerken takımı da sürece dahil edebilmek - Problem tanıma ve çözümleme tekniklerini öğretmek
6) Antrenörde bulunması gereken özellikler - Entellektüel yönden - Kişilik yönünden - Sosyal yönden - Takımı oluşturmada iş birliğinin önemi - Açık iletişimi kolaylaştırma - Antrenör ve sporcu psikolojisi
7) Antenörlüğün ilkeleri - İletişim becerilerinin gözden geçirilmesi - Ayrılıkların doğasını anlamak - Antrenör ve sporcu ilişkisi
8) vize
9) Ayrılıkların çözüm yolları - Hedef sapmalarında çözüm yolları
10) Takıma karşı güven tesis etmek - Takım içersindeki elemanların birbirlerine karşı güven tesis etmek - Olumlu noktaların üzerinde durmak
11) Baskıcı antrenör -Gevşek antrenör -Çalışkan planlamacı ve organizasyona düşkün antre
12) İyi, özgeci antrenör - Gösterişçi antrenör - Alçak gönüllü antrenör
13) Antrenörlerin antrenman ve maç yönetimi anında gözlemlenmesi antrenör özelliklerine göre analiz edilmeleri - Sporda teknoloji kullanımı
14) Antrenörlerin oyun okumada dikkat etmesi gereken altın kuralları
15) Beden ve vücut dilini okuma - Kişilik alanlarının belirlenmesi - Değişik spor dallarına uygun istatistik tutma - Anında ve haftalık değerlendirme
16) Sporcuların sosyal yaşam antrenman müsabaka ve müsabaka aralarında vücut dillerinin okunması ve buna uygun motivasyonun gerçekleştirilmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte