>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kürek Uzmanlık 2 AEP124 Seçmeli Lisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Tacettin BÜYÜKDEMİRTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çift kürek tekniği hakkında bilgi verebilme
2) Tek kürek tekniği hakkında bilgi verebilme
3) Çift ve tek kürek tekniklerinin tanımını yapabilme
4) Bu iki tekniğinde geliştirilebilme çalışmaları hakkında bilgi verebilme
5) Çift ve Tek kürek teniklerinin ekip çalışmaları hakkında bilgi verebilme.
6) temel teknik ve taktiği anlabilecektir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                   Orta Orta Orta
2 Düşük   Düşük Orta           Yüksek Orta Yüksek
3 Düşük   Orta Orta           Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Düşük Orta Orta           Yüksek Orta Yüksek
5 Orta Düşük Orta Orta           Yüksek Yüksek Yüksek
6 Orta Orta Yüksek Orta           Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP139 Yüzme

Dersin İçeriği

Tekne üzerinde çift ve tek kürek tekniklerinin öğretilmesi, her iki tekniğide geliştirici çalışmaların yapılması,her iki tekniktede ekip beraberliğinin sağlanması ve teknik çalışmaların öğretimi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tekne üzerinde çift kürek tekniğinin öğretilmesi a) Hazırlık b) Suyu bulma ve sürme hareketinin ilk yarısı c) Sürme hareketinin sonu
2) Tekne üzerinde çift kürek tekniğinin öğretilmesi a) Son ve sudan çıkarma b) Öne gelme hareketinin ilk yarısı c) Öne gelme hareketinin ikinci yarısı
3) Tekne üzerinde çift kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Kürek sonu pause çalışmaları b) Kürek sonu kol pause çalışmaları
4) Tekne üzerinde çift kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Bel pause ve denge çalışmaları (pala çevirmeden) b) Bel pause ve denge çalışmaları (pala çevirerek
5) Tekne üzerinde çift kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Yarım oturak pause ve denge çalışmaları (pala çevirmeden) b) Yarım oturak pause ve denge çalışmaları (pala çevirerek) c) Tam oturak kullanarak koordinasyon geliştirici çalışmaların yapılması
6) Tekne üzerinde çift kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Kürek sonunun çabukluğunu geliştirici çalışmalar b) Kürek başının çabukluğunu geliştirici çalışmalar
7) Tekne üzerinde ekip çalışmaları
8) ara sınav haftası
9) Tekne üzerinde tek kürek tekniğinin öğretilmesi a) Sağ kürek ve sol kürek tekniğinin tanımlanması b) Vücut ve kol hareketlerinin koordinasyonunun sağlanması
10) Tekne üzerinde tek kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Kürek sonu pause çalışmaları b) Kol pause çalışmaları
11) Tekne üzerinde tek kürek tekniğini geliştirici çalışmalarının yapılması a) Bel pause ve denge çalışmaları b) Yarım oturak pause ve denge çalışmaları
12) Tekne üzerinde tek kürek tekniğini geliştirici çalışmalarının yapılması a) Bel pause ve denge çalışmaları b) Yarım oturak pause ve denge çalışmaları
13) Tekne üzerinde tek kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Tam oturak kullanarak hareketlerinin pekiştirilmesi b) Tam oturak kullanarak koordinasyon geliştirme ve denge çalışmaları
14) Tekne üzerinde tek kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Kürek sonunun çabukluğunu geliştirici çalışmalar b) Kürek başının çabukluğunu geliştirici çalışmalar
15) Tekne üzerinde tek kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Kürek sonunun çabukluğunu geliştirici çalışmalar ( kürek sonu ikileme, bir tam oturak bir kol çalışmaları ) b) Kürek başının çabukluğunu geliştirici çalışmalar ( kürek başı ikileme )
16) Tekne üzerinde tek kürek tekniğini geliştirici çalışmaların yapılması a) Kürek sonunun çabukluğunu geliştirici çalışmalar ( kürek sonu ikileme, bir tam oturak bir kol çalışmaları ) b) Kürek başının çabukluğunu geliştirici çalışmalar ( kürek başı ikileme )

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte