>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Antrenman Bilimi 1 AEP239 Zorunlu Lisans 2 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Kemal Gazanfer GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kasılma mekanizması
2) Kasılma türlerinden konsantrik, egzantrik, izokinetik, izometrik, ogzotonik kasılma
3) Kuvvet ve çeşitleri
4) Kuvvet uygulamaları ve yöntemleri
5) Dayanıklılık ve çeşitleri
6) Dayanıklılık uygulamaları ve yöntemleri

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Düşük                  
2 Düşük Yüksek Düşük Düşük                
3 Düşük Orta Orta Orta     Düşük     Yüksek    
4 Yüksek Orta Orta Yüksek   Düşük Düşük     Yüksek Orta Orta
5 Düşük Düşük Düşük Düşük                
6 Yüksek Orta Orta Yüksek   Düşük Orta     Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP145 Fizyoloji, AEP120 Spor Fizyolojisi, BSY109 İnsan Anatomisi, BSY112 Kinesyoloji, AEP143 Spor Uygulamalarına Giriş 1, AEP116 Spor Uygulamalarına Giriş 2

Dersin İçeriği

Kasılma mekanizması, kasılma türleri, motorik özelliklerden kuvvet ve dayanıklılık. Bunları yöntemleriyle anlatarak birim antrenman planı olarak nasıl yazılacağını öğretmek

Haftalık Ders İzlencesi

1) Antrenman nedir? Dünyada ve Türkiyede Antrenman Bilgisi tarihi. Antrenmanı etkileyen diğer bilim dalları. Antrenmandan beklentiler neler olmalı.
2) Antrenman ve fizyolajik süreçleriyle bağlantıları. Aerob ve anaerob yapıların antrenmana etkisi.
3) Kas kasılması mekanizması. Kasılma türleri ve antrenmandaki örnekleri.
4) Kuvvet ve türlerine giriş. Çabuk kuvvet, uygulamaları, yüklenme ve ilkeleri.
5) Maksimal kuvvet ve uygulama ilkeleri.
6) Kuvvet devamlılığı ve uygulama ilkeleri.
7) Kuvvet çalışmalarında yardım. Kuvvette yüklenme şiddeti ve kapsamı arasındaki ilişki. Kuvvette beslenme ve müsabakaya hazırlanma.
8) Relatif kuvvet ve yüklenme şiddetlerinin uygulama şekilleri, hesaplanması, branşlara yönelik örnekler.
9) Branşlara bağlı kuvvet uygulamalarının yazılması.
10) Dayanıklık nedir? Neden yapılır, branşlardaki etkileri. Fizyolojik süreçteki değişiklikleri.
11) Dayanıklık antrenman metodları, sürekli yüklenme metodu.
12) Dayanıklık antrenmanında interval metodu.
13) Dayanıklık antrenmanında tekrar metodu.
14) Dayanıklık antrenmanı yazma teknikleri ve özellikleri.
15) Dayanıklık antrenmanında branşlara yönelik örnekler.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BOMPA, T. O., (1994). Theory and Methodology of Training: Periodization. Kendall Hunt Publishing Companing. U.S.A, (Çev: Keskin, İ., Tuner, A. B., Küçükgöz, H., Bağırgan, T., (2007). Antrenman Kuramı ve Yöntemi. 3. Baskı. Spor Yayınevi ve Kitapevi. Ankara).
2- SEVİM, Y., (2006). Antrenman Bilgisi. 6. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
3- MURATLI, S., (2005). Antrenman ve Müsabaka. Yaylım Yayıncılık, İstanbul.
4- TAMER, K., (2000). Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
5- SCHOLİCH, M., (1991). Circle-Training. Kreistraining Sportverlag. (Çev: Bağırgan, T., Derleme: Gül, G., (2005). Çevrimsel Antrenman. Bağırgan Yayımevi, Ankara).
6- DÜNDAR, U., (1995). Antrenman Teorisi. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
7- Bompa, T., Pasquale, M., Cornacchia, L., (2013). "Serious Strength Training" 3rd ed. Çeviri; Bağırgan, T., Çeviri Editörü: Gazanfer Kemal Gül, (2015). Nitelikli Kuvvet Antrenmanı. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara,
8- Renklikurt, S. (1996). ‘‘Futbol Kondisyon El Kitabı’’ Türkiye Futbol Federasyonu Eğitim Yayınları, İstanbul
9- Bompa, T.O. (2001). Tüzemen, E. Bağırgan, T. “Sporda Çabuk Kuvvet Antrenmanı” Bağırgan Yayınevi, Ankara
10- Bompa, T.O., Pasquale, M.D., Cornacchia, L., (2014). Nitelikli Kuvvet Antrenmanı. Bağırgan Yayımevi, Ankara.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Proje

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte