>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Badminton Uzmanlık 4 AEP216 Seçmeli Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Selim YILDIZ
Öğr. Gör. Enis ÇOLAK
Öğr. Gör. Serpil SARPER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Drive tekniğini, Forehand silme ve backhand silme tekniğini, Forehand kaldırma, backhand kaldırma vuruş tekniğini, Backhand clear tekniğini uygulayabilecek düzeye getirmek.
2) Drive tekniğinin öğretilmesi ve 6, 8 nolu bölgeye hedef çalışması, forehand silme tekniği ve 2 nolu bölgeye hedef çalışması, Backhand slime tekniği ve 3 nolu bölgeye hedef çalışması, forehand kaldırma vuruş tekniği ve 6, 7, 8 nolu bölgelere hedef çalışması, backhand kaldırma vuruş tekniği ve 6, 7, 8 nolu bölgelere hedef çalışması,backhand clear tekniği ve 6, 7, 8 nolu bölgelere hedef çalışması ve teorik bilgilerinin verilmesi.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP239 Antrenman Bilgisi, AEP120 SporFizyoloji, BSY109 İnsan Anatomisi

Dersin İçeriği

Badminton oyununun temel tekniklerinden drive vuruşunu uygulayabilecektir. Drive vuruş tekniğinin temel bilgilerini açıklar. Drive vuruş tekniğinin öğretiminde ayakların pozisyonunu gösterildiği gibi yapar. Drive vuruş tekniğinin öğretiminde vücudun pozisyonunu gösterildiği gibi yapar. Drive vuruş tekniğinin öğretiminde kolların pozisyonunu gösterildiği gibi yapar. Drive vuruş tekniğinin temel becerilerini istenilen nitelikte ve sürede yapar. Badminton oyununun temel tekniklerinden smaç vuruşunu uygulayabilecektir. Smaç vuruş tekniğinin temel bilgilerini açıklar. Smaç vuruş tekniğinin öğretiminde ayakların pozisyonunu gösterildiği gibi yapar. Smaç vuruş tekniğinin öğretiminde vücudun pozisyonunu gösterildiği gibi yapar. Smaç vuruş tekniğinin öğretiminde kolların pozisyonunu gösterildiği gibi yapar. Smaç vuruş tekniğinin temel becerilerini istenilen nitelikte ve sürede yapar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Badminton sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgi.
2) Badminton oyun alanı hakkında bilgi.
3) Holding racquet and teaching of basic standing position
4) Badminton raket tutuş teknikleri ile ilgili çalışma drilleri.
5) Top-raket Koordinasyonunu geliştirme çalışmaları.
6) Top-raket Koordinasyonunu geliştirme çalışmaları.
7) Topun raketle buluşma bölgeleri ve oluşan hataların giderilmesi.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Topun raketle buluşma bölgeleri ve oluşan hataların giderilmesi.
10) Temel Duruş Teknikleri ve hazırlanan konularda öğrenci sunumu.
11) Servis bekleme pozisyonu ve hazırlanan konularda öğrenci sunumu.
12) Servis atma pozisyonu ve hazırlanan konularda öğrenci sunumu.
13) Temel duruş teknikleriin oyun alanında uygulanması, çalışma drilleri ve hazırlanan konularda öğrenci sunumu.
14) Tüm işlenen konularda genel değerlendirme
15) Dönem sonu sınavına hazırlık çalışmaları.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Salman, S.& M. Salman (1994) Badminton. Ankara: Onay Ajans.
2- Yorulmazlar, M. & A. Kepoğlu (1999) Badminton. Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu.
3- Boysal, o. (1999) Badmınton oyun kuralları. Türkiye Badminton Federasyonu.
4- Gülmez,İrfan (2007) Her Yönüyle Badminton.Ankara:Nüve Yayın.
5- Grice,Tony (2008) Badminton: steps to success:Human Kinetics
6- Hussey,Kevin G. (1988) A Biomechanical Analysis of the Overhead Badminton Smash. Northern Illinois University

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte