>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hentbol Uzmanlık 5 AEP311 Seçmeli Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Engin ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hentbol temel alan bilgisine sahip olmak
1) Hentbol temel alan bilgisine sahip olmak
2) Hentbolda temel teknikleri uygulayabilmek
2) Hentbolda temel teknikleri uygulayabilmek
3) Hentbolda öğretim yöntemlerini algılayabilmek
3) Hentbolda öğretim yöntemlerini algılayabilmek
4) Antrenman örneklerinin oluşumunu kavrayabilmek
4) Antrenman örneklerinin oluşumunu kavrayabilmek
5) Hentbol oyun taktiklerini yorumlayabilmek
5) Hentbol oyun taktiklerini yorumlayabilmek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük
2                        
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük
3                        
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük
4                        
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük
5                        
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP 239 Antrenman Bilimi 1

Dersin İçeriği

Hentbol Oyuncusunun Önemli Özellikleri (Atış, Sıçrama Kuvveti, Genel Kuvvet, Esneklik, Koordinasyon, Sürat, Dayanıklılık), Oyun Kuralları ve Bunlar İçin Özel Antrenman Metodları (Serbest Atış Teknikleri, 7 m Atışlarında Diğer Oyuncular) Hentbola Dönük Özel Antrenman Aerob Dayanıklılık, Anaerob Dayanıklılık, Metodik Bilgisi, Hangi Yöntemle Daha Selektif Öğretim Sağlanıyor?

Haftalık Ders İzlencesi

1) Spor Oyunlarında Hentbolun yeri ve tarihçesi
2) Mini Hentbol öğretimine giriş
3) Hentbol oyun kuralları
4) top atma tutma, Küçük spor oyunlarına hazırlık ,top sürme,
5) Top atma, tutma, pas teknikleri (temel pas, sıçrayarak pas, bilek pas, sektirme pas…)
6) değişik yönlerden gelen topların tutulması, ikili üçlü gruplarla pas çalışmaları
7) Paslaşma esnasında yer değiştirme alıştırmaları
8) Sınav
9) aldatma tekniği, rakibi aldatma sonrası geçiş alıştırmaları
10) tek yönlü ve çift yönlü aldatma teknikleri
11) toplu ve topsuz aldatma teknikleri, uygun mesafede aldatma çalışmaları
12) kale atışları (atış tekniklerinin öğretilmesi)
13) pozisyonlardan kale atışları,
14) ikili ve üçlü gruplar halinde kombine hücum alıştırmaları
15) Savunma sistemlerinde temel duruş ve savunma tekniğinin geliştirilmesi.
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- • Taşkiran Y., “Hentbol’da Performans”, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1997.
2- • Sevim Y., “Hentbol, Teknik Taktik” Gazi Yayınevi, 1997.
3- • Dorak, F., “Hentbol, Bireysel Hücum Ve Savunma”, Bilim Ofset Yayınevi, İzmir, 1994.
4- • Baumberger, J., Çeviri Hakkı Çoknaz,: Hentbol, Oynayarak Öğrenme, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998.
5- • Hentbol Federasyonu, “Hentbol Oyun Kuralları” 2016.
6- • Taşkiran, Y., Demirdizen, A., Çetin, E., “Hentbolda Temel Eğitim”, Yayıncı Yayınevi, Kocaeli, 2002.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Alıştırma ve Uygulama
8) Alıştırma ve Uygulama
9) Gösteri
10) Gösteri
11) Grup Çalışması
12) Grup Çalışması
13) Bireysel Çalışma
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte