>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Voleybol Uzmanlık 5 AEP309 Seçmeli Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Nahit YENİGÜN
Öğr. Gör. Serpil SARPER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel teknik öğretimindeki basamaklama bilgisi. kavranıldı
1) Temel teknik öğretimindeki basamaklama bilgisi. kavranıldı
1) Temel teknik öğretimindeki basamaklama bilgisi. kavranıldı
1) Temel teknik öğretimindeki basamaklama bilgisi. kavranıldı
2) Antrenman yöntemleri (Analitik, global, mixes). kavranıldı
2) Antrenman yöntemleri (Analitik, global, mixes). kavranıldı
2) Antrenman yöntemleri (Analitik, global, mixes). kavranıldı
2) Antrenman yöntemleri (Analitik, global, mixes). kavranıldı
3) Oyun içi parmak pası uygulamaları. kavranıldı
3) Oyun içi parmak pası uygulamaları. kavranıldı
3) Oyun içi parmak pası uygulamaları. kavranıldı
3) Oyun içi parmak pası uygulamaları. kavranıldı
4) Pas çeşitleri (yüksek, kısa,...) bu paslara smaç uygulanması kavranıldı
4) Pas çeşitleri (yüksek, kısa,...) bu paslara smaç uygulanması kavranıldı
4) Pas çeşitleri (yüksek, kısa,...) bu paslara smaç uygulanması kavranıldı
4) Pas çeşitleri (yüksek, kısa,...) bu paslara smaç uygulanması kavranıldı
5) Blok tekniği basamaklama uygulaması. kavranıldı
5) Blok tekniği basamaklama uygulaması. kavranıldı
5) Blok tekniği basamaklama uygulaması. kavranıldı
5) Blok tekniği basamaklama uygulaması. kavranıldı

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1                        
1                        
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Orta   Yüksek Yüksek Yüksek
2                        
2                        
2                        
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Orta   Yüksek Yüksek Yüksek
3                        
3                        
3                        
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Orta   Yüksek Yüksek Yüksek
4                        
4                        
4                        
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Orta   Yüksek Yüksek Yüksek
5                        
5                        
5                        
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Orta   Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

BES436(Meslek Bilgisi) İleri Antrenman Bilgisi BES452 (Meslek Bilgisi) Hareket Analizi BES231 Egzersiz Fizyolojisi BES225 Öğretim İlke ve Yöntemleri

Dersin İçeriği

Oyun Kurma:Hücum Sistemleri, Yüksek Oyun Kurma, Hızlı Oyun Kurma; Pasör Kaçırma: 1 Numaradan Pasör Kaçırma, 6 Numaradan Pasör Kaçırma, 5 Numaradan Pasör Kaçırma; Voleybolda Antrenman İlkelerinin Tanımlanması ve Periyotlanması: Günlük, Haftalık, Aylık, Yıllık Antrenman Planlanması, Antrenman İlkeleri Yaş Gruplarına Göre Planlanması. Hücum ve Dublaj: Arka Orta İçerde Sisteminde Hücum ve Dublaj Varyasyonları, Arka Orta Dışarıda Sisteminde Hücum ve Dublaj Versiyonları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel teknik öğretimindeki basamaklama bilgisi
2) Antrenman yöntemleri (Analitik, global, mixes)
3) Manşet pası basamaklama çalışmaları ve uygulamaları
4) Oyun içi manşet pası tekniği uygulamaları
5) Servis tekniği basamaklama çalışması ve uygulamaları
6) Oyun içi servis tekniği uygulamaları
7) Parmak pası tekniği uygulamaları
8) VİZE
9) Oyun içi parmak pası uygulamaları
10) Servis, servis karşılama ve pas tekniklerinin birlikte uygulanması
11) Smaç tekniği basamaklama öğretimi ve uygulamaları
12) Değişik pozisyonlarda (2-3-4 numaralardan tekli smaç çalışma ve uygulamaları)
13) Pas çeşitleri (yüksek, kısa,...) bu paslara smaç uygulanması
14) Blok tekniği basamaklama uygulaması
15) Değişik smaç uygulamalarına tekli - ikili - üçlü blok uygulamaları
16) FİNAL

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte