>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Antrenman Bilimi 4 AEP336 Zorunlu Lisans 3 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Kemal Gazanfer GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Birim Antrenman planı yazılması
1) Birim Antrenman planı yazılması
1) Birim Antrenman planı yazılması
1) Birim Antrenman planı yazılması
2) Mikro siklüs yazımı
2) Mikro siklüs yazımı
2) Mikro siklüs yazımı
2) Mikro siklüs yazımı
3) Mezosiklüs yazımı
3) Mezosiklüs yazımı
3) Mezosiklüs yazımı
3) Mezosiklüs yazımı
4) Makrosiklüs yazımı
4) Makrosiklüs yazımı
4) Makrosiklüs yazımı
4) Makrosiklüs yazımı

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                        
1                        
1                        
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek         Orta Yüksek Yüksek Düşük
2                        
2                        
2                        
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek         Orta Yüksek Yüksek Düşük
3                        
3                        
3                        
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek         Orta Yüksek Yüksek Düşük
4                        
4                        
4                        
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek         Orta Yüksek Yüksek Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

AEP145 Fizyoloji, AEP120 Spor Fizyolojisi, BSY109 İnsan Anatomisi, BSY112 Kinesyoloji, AEP143 Spor Uygulamalarına Giriş 1, AEP116 Spor Uygulamalarına Giriş 2

Dersin İçeriği

Yıllık, aylık, haftalık, günlük ve birim antrenmanını takım ve bireysel olarak öğrenilmesini sağlamaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Periyotlama amaç ve yöntemleri.
2) Periyotlamada uygulama ilkeleri.
3) Planlamada periyotların oluşturulması ve yazma yöntemleri.
4) Makro plan oluşturulması.
5) Mezo plan oluşturulması.
6) Mikro plan oluşturulması.
7) Günlük plan oluşturulması.
8) Myoplan oluşturulması.
9) Kapsam ve şiddet değerleri.
10) Periyotlamada kapsam ve şiddet değerlerinin grafikleştirilmesi.
11) Fikstürlere yönelik branşlara özgü makro tablonun oluşturulması.
12) Fikstürlere yönelik branşlara özgü makro tablonun oluşturulması.
13) Yıllık tabloların birim antrenmana kadar düzenlenmesi.
14) Ferdi sporlarda periyotlama örnekleri.
15) Takım sporlarında periyotlama örnekleri.
16) x

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BOMPA, T. O., (1994). THEORY AND METHODOLOGY OF TRAİNİNG: PERİODİZATİON. KENDALL HUNT PUBLİSHİNG COMPANİNG. U.S.A, (ÇEV: KESKİN, İ., TUNER, A. B., KÜÇÜKGÖZ, H., BAĞIRGAN, T., (2007). ANTRENMAN KURAMI VE YÖNTEMİ. 3. BASKI. SPOR YAYINEVİ VE KİTAPEVİ. ANKARA).
2- MURATLI, S., KALYONCU, O., ŞAHİN, G. (2007). "ANTRENMAN VE MÜSABAKA" LADİN MATBAASI, ANTALYA.
3- BALYİ, I., WAY, R., HİGGS, C., (2013). "LONG-TERM ATHLETE DEVELOPMENT" ÇEVİRENLER: EKİM PEKÜNLÜ, İLBİLGE ÖZSU. ÇEVİRİ DÜZENLEME: EKİM PEKÜNLÜ., (2016). UZUN VADELİ SPORCU GELİŞİMİ. SPOR YAYINEVİ VE KİTABEVİ, ANKARA,
4- DÜNDAR, U. (1998). ‘‘ANTRENMAN TEORİSİ’’ 4.B. SPOR YAYINEVİ VE KİTABEVİ, ANKARA
5- RENKLİKURT, S. (1996). ‘‘FUTBOL KONDİSYON EL KİTABI’’ TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU EĞİTİM YAYINLARI, İSTANBUL

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte